Jeg har plutselig fått masse små blåmerker, spesielt på bena. Jeg har ikke slått meg eller dultet borti noe. Er det noen andre som har opplevd det samme? Lurte på om det kan ha noe med kostholdet å gjøre. Hmm.....skjer så mye rart med kroppen egentlig. Dukker liksom opp stadig nye rare ting, så det behøver jo strengt tatt ikke å ha noe med kostholdet å gjøre:o Men spør nå likevel jeg:)
Tar du kosttilskudd? Magnesium og vit B er vel det som hjelper mest mot blåflekker. Jeg tar Arnica C30 (homeopatimedisin) mot blåflekkene mine, det hjelper veldig (også mot langvarig mens, faktisk!) i tillegg.
Ellers får jeg blåflekker om jeg tar dispril (aspirin) eller ibux (iboprofen).
Og forresten, om plutselig dietten går etter all forventning, man raser nedi vekt, pluss at man får masse blåflekker og føler seg litt pjusken, da er det tid for en aldri så liten legesjekk (bredspektret blodprøve).
Jeg bruker Arnica jeg også, med svært godt resultat, men i potens C200. Dette e rikke veldig virktig om det e rblåflekker du skal behandler, begge potenser vil virke.
Jeg tar multivitaminer fra Solray (tror jeg det heter), og har faktisk vært flink å ta de :D
Jeg har også tidligere fått blåmerker av slike smertestillende (de er vel blodfortynnende), men jeg tar ingen slike nå.
Jeg vet ikke om jeg har rast ned i vekt for jeg har ikke veidt meg siden 29. oktober. Men jeg er veeeeldig trøtt for tiden. Sover mange timer om gangen. Hadde/har planer om å få tatt de blodprøvene, men ting tar jo litt tid :o
Jeg har også vært "plaget" av blåmerker. De kommer bare jeg får trykk på huden.. Og jeg tar IKKE smertestillende.. Så kan hende det bare er blodet som får bedre bane etter at kolesterolet er borte??? :o
Jeg får også veldig lett blåmerker nå - etter bare 2 uker på kuren (dette merket jeg allrede for en uke siden også)
Jeg hjalp en nabo med å skubbe løs bilen når hun kjørte ut av veien, og jeg ble helt blå etterpå - så ut som om jeg hadde blitt skam-slått...
Om jeg står på kne får jeg også lett merker på knærne.
Rart
Jeg kan ihvertfall si at jeg ikke raser ned i vekt!! Har veid meg i dag og jeg har gått ned (bare) 6,5 kg siden jeg startet 11. oktober :o Så tror nok ikke det er noe galt med meg hvis en ser det i forhold til vektnedgang....
Jeg og har hatt det sånn en periode, ikke fullt så mye nå, men tidligere i høst ble jeg nesten litt bekymret. Dukket opp blåmerker overalt uten at jeg har slått meg. Men jeg ble jo testet både foran og bak i sommer da jeg var innlagt og i høst da jeg manglet vitaminer...
nå de siste dagene har jeg og plutselig fått blåmerker absolutt overalt føles det ut som! jeg har verken slått meg eller falt eller noen ting. de bare dukker opp hele tiden. og jeg er flink å tar alle tabl som jeg skal.
Men jeg har mensen hele tiden!! kan det ha noen sammenheng? og jeg føler meg ganske slapp og trøtt til tider. men det kan vel tenkes jeg mangler litt jern..... m tanke på den evige mensen jeg har....
Har hatt det som deg i lange perioder. Tatt masse blodprøver og manglet litt herog der. Begynt på ketolysetablettene igjen for lenge siden, men er fortsatt slapp, trøtt og tiltaksløs til tider:sukk:
Til dere som er slappe og trøtte: jeg bare lurer på om dere spiser NOK kjøtt/fisk og fett, eller om salatingrediensene langsomt begynner å ta overhånd hos dere? Det er veldig lett å ubevisst gli tilbake i salatmønsteret sitt, altså...det skjer helt snikende og umerkelig, og blir alt for magert. Husk at det er rent kjøtt og fett som gir mest (langvarig) energi, og at det også er veldig mye jern i rent kjøtt.
Når det gjelder blåflekker, så får jeg også det hvis jeg slurver med kosttilskuddene, og spesielt med magnesiumen :o. Vi på ketolyse må virkelig skjærpe oss, og ta kosttilskuddene våre, altså. Det kan være skummelt å la være.
Jeg spiser slik jeg har gjort helt fra begynnelsen....tror jeg..Joda, gjør nok det. Eneste jeg har byttet på er at jeg istede for lapper bruker nutty cheese muffinsene (nam). Ellers alt som før. Håper blåflekkene går bort snart, for akkurat nå ser jeg ut som jeg er skambanket :( Spesielt på lår og legger. Skikkelig blå/grønn/sorte flekker....:eek:
Man kan få blåflekker av å spise mat man ikke tåler.
Jeg fikk masse blåflekker på beina da jeg spiste hvetemel og gluten. Så prøvde jeg å kutte ut hvetemel et par dager, og blåflekkene forsvant..
så spiste jeg hvete igjen, og de dukket opp igjen.
Men dette var for over et år siden før jeg la om kosten.
Men man kan altså få blåflekker av å spise mat man ikke tåler. Ikke bare hvete tror jeg.
Er det ikke moderne med dyreprint på klærne nå da? :D Istedet for å ta det på klærne, så gjør vi det enkelt og har det direkte på kroppen:D Heter det ikke så fint at "det enkle er ofte det beste"? ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.