< Tilbake til oversikten

Dag 1, og litt ny i filosofien..

Exa sa for siden:

Begynte på Atkins introduksjons diett i dag. Har noen spørsmål jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med.

Dise sticksene man bruker til å måle ketose med. Hvor får jeg tak i dem? Evt hva heter de? ...dro til nærmeste apotek, men de hadde aldri hørt om eller sett noe slikt. Noen som har tips?

Så var det dette med vitaminer. Atkins anbefaler jo en hel drøss med vitaminer. Ser bare lappene rulle, jeg. Og for en fattig student. Noen som har tips på hvile kosttilskudd man bør bruke?

Og en siste sak. Jeg elsker Pepsi Max. Ca. hvor ille er det å drikke d? Det inneholder jo koffein...

Exa

Nille sa for siden:

Stix'ene heter Ketostix, eller KetoDiabur - de måler ketoner og sukker i urinen og de har dem på apoteket. Jeg mener de er undøvendige og bare skaper unødvendig engstelse. De viser ikke om du tar av eller ei...... de viser bare at du har ketoner i urinen.... om du har lyst eller mørkt utslag betyr ingenting ...men det er en annen diskusjon.

Ang. vitaminer:

Du kan lese mer om vitaminer i denne tråden: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1489

Pepsi Max bør unngås på induksjon. Både fordi den inneholder koffein (ustabilt blodsukker) og kunstig søtstoff (Aspartame). Etter de første 14 dagene kan du prøve deg frem og se hva du tåler/ikke tåler. Asparame er ikke akkurat kjent for å hjelpe på vektnedgang, snarere tvert i mot.

Lykke til !!

Anne sa for siden:

Hei Exa

Velkommen til Lavkarbo...

Jeg ser Nille var raskt ute og svarte på alt du lurte på i første omgang:D
Håper du vil trives...og vil dele erfaringene dine med oss.
Du finner masse nyttig i forumene her, så les til øyet blir stort og vått...og spør og fortell..
:klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.