< Tilbake til oversikten

Kosttilskuddene ...

janine75 sa for siden:

hei!
hvor viktig er det å ta alle disse tablettene ? og hvor viktig er det å ta de hver for seg?
hvilken effekt har de kontra vanlige kosttilskudd?? bare lurer for nå er det tomt..
har noen noen erfaringer med og uten tablettene...

håper på noen svar fra dere flinke gutter og jenter!!

MorStine sa for siden:

De er ekstremt viktige, langvarige perioder uten kan gjøre deg ille... Jeg fikk erfare dette. Du kan lese her

Dumt å få mangelsykdommer. Jeg merker det allederede dersom vi skal være borte en helg og jeg glemmer å pakke dem ned...

janine75 sa for siden:

tusen takk!
da skal jeg stoppe på jessheim i morra og kjøpe. men hvor viktig er det å ta de til de måltidene det står på boksen? jeg er så sløv til å huske slikt...

Torkil sa for siden:

Hei
Det er ikke så viktig å ta dem til måltiddene, men noen blir kvalme hvis de tar tablettene på tom mage. Tablettene skal ikke tas samtidig, da noen av mineralene hemmer opptaket av hverandre ( de har samme kanal i tarmen for opptak).
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Monna sa for siden:

Jeg blir skikkelig dårlig av tabelettene som skal tas på morgenen og kvelden, selv om jeg drikker mye og tar mat til. Kan jeg bytte dem ut med vanlig kosttilskudd? Ender opp med at jeg ikke tar dem siden jeg blir så dårlig - ont i magen og kvalm...

Safir sa for siden:

Om man f.eks glemmer en tablett, og kommer på dette når man tar neste. Er det da like greit å la være å ta den, eller ta to om gangen?

MorStine sa for siden:

Da lar du enten være å ta den, (det er ingen vits å ta de sammen, for de hemmer jo som Torkil skriver opptaket av hverandre) eller tar den du har glemt, og forsyve det hele i noen timer, det gjør jeg:) For jeg glemmer til stadighet:rolleyes:

Megvel sa for siden:

Så vidt jeg forsto er de tilskuddene fra ketolysedietten uten jern?
Hvorfor i all verden? Er det ok for fertile damer med sterk mens og lavt jernnivå ellers å ta vanlige MED jern? Jeg tar disse nå+1500mg C hver dag (pga astma), føler meg grei nok jeg! Spiser ikke rødt kjøtt til hvert måltid heller, liksom...

www.gnc.com/product/index.jsp?productId=2133872&cp=2522443.2510318&parentPage=family

Kort: En multivitamin/mineral, går nært opptil 100% dose på fettløselige vit, høyt på vannløselige, spes vit B-ene. 18mg jern,
500mg Ca, 250mg Mg, 15mg Zn, 120mcg Cr.
Skikkelig bra kompleks på antioksidanter.

Torkil sa for siden:

Hei
Ketolysetablettene er uten jern fordi ketolysedittet inneholder mye jern fra før ( grønne grønnsaker, kjøtt ,m.m.)

Selentabletten er en meget sterk antioksidativ tablett med gjærbundet selen som opptas bedre enn matallisk selen.

Til orientering
Torkil:)

Photobscura sa for siden:

Jeg opplever også en viss forskjell på dagsformen om jeg ikke tar vitaminer (nå tar jeg ikke ketolysetablettene, men noe ca tilsvarende fra helsekosten). Tror det har en del å si at mye av maten vi spiser er hurtigdyrket, og at kjøtt vi spiser er så industrialisert, at mye av vitaminer og mineraler som skulle ha vært der naturlig, har forsvunnet i prossessen.
Hurra for økologi, sier nå bare jeg.

Eilan sa for siden:

Hem, interessant tråd. Jeg er på Atkins induksjon på 2. uken og har til nå tatt mutlivitamin, krom, selen, mangan og kalsium. Men fremdeles er muskulaturen min blitt stiv. Sist det skjedde var da jeg begynte på lavkarbo i vår, massøren min mente jeg hadde for lav pH-verdi i kroppen.
Idag har jeg begynt med magnesium og kalium i tillegg, pluss en halv presset sitron i et glass vann. Skal se om det blir noen bedring.

Noen med lignende erfaring?

Torkil sa for siden:

Hei
Uten å vite det sikkert høres det ut som om du mangler magnesium, er det tilfellet merker du det fort. ;)

Vennlig Hilsen
Torkil

Eilan sa for siden:

Så bra! Supert, takk! Tar 400mg i døgnet, er det ok dose eller bør jeg ta mer nå i begynnelsen?

Torkil sa for siden:

400 mg er OK.

Monna sa for siden:

Skyver denne opp... Noen som vet?

Millsi sa for siden:

Luer påen ting her jeg å..De morgen og kveldstablettene..MÅ man ta de to ganger pr dag? jeg blir dårlig av de kun på morgenen. det er krommen som gjør meg dårlig. prøvd det før å. Så nå tar jeg den bare på kveld.

Smula sa for siden:

Tror det er flere her som gjør det, ja.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.