Jeg må nå mye oftere enn før fjerne spyware fordi maskina mi fungerer dårlig, og det bare etter å ha vært på sider som burde være sikre ...
Hver gang jeg fjerner spywaren må jeg logge inn på nytt her inne, så derfor lurer jeg på om problemet ligger her? De jeg får opp igjen og igjen er Statcounter og Webtrends(?).
Det er nok neppe spyware på lavkarbo.no. Hvilket program bruker du til å fjerne spyware? Grunnen til at du må logge inn igjen her er at programmet tydelgvis fjerner cookies, så kanskje har du egentlig ikke noe spyware på maskinen din, men bare cookies som blir fjernet.
Nei, det har garantert ikke noen sammenheng med reklamen her inne. Det brukes bare googleannonser. De er kvallitetssikret, og er ikke spionprogrammer eller "ondsinnet" på noen måte.
Det trenger jo ikke å være "ondsinnet", men tracking var det jeg tenkte på. Det er kanskje ikke helt det samme (er ikke i den mest klartenkte modusen i dag).
Nå har jeg for øvrig funnet noe som sier at "man kan bruke spybot til å fjerne usage tracks", så da har det vel med det å gjøre at jeg må logge inn ja.
Jeg har bare registrert at dette har vært et problem i de siste månedene, og i og med at det kom reklame her, og dette er et av de få nettstedene jeg besøker regelmessig, så ...
Forumet setter jo cocie for å holde deg pålogget (en for automatisk pålogging, en for brukerid, en for når du sist var aktiv, og en sesjonsid.) HP sier han mener google annonsene setter tre eller fire.
Men det skal ikke gi deg noen problemer overhodet altså. Du får derimot problemer dersom du ikke godtar forum-cokciene.
Spyware/tracking cookies har jeg nok, det kommer som sagt opp Statcounter og en til, og maskina funker ikke som den skal før jeg fjerner dem.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.