< Tilbake til oversikten

Mellommåltid

Liva sa for siden:

Et 4 måltid om dagen (er på min 9. induksjonsdag), men savner å ha noko å snaske på innimellom måltida av og til. SÅnn som tidligare, då blei det ofte til at eg åt eple elller anna frukt.
Har dere nokre gode, sunne forslag m 0 karbophydrat i? Bør eg la vere å ete mellom måltida?

Nille sa for siden:

Du kan godt spise mellom måltidene. Litt av vitsen på Atkins er at du IKKE skal gå sulten. Du kan spise f.esk.

• selleristang med kremost (Tine har mange gode med urter etc)
  • 1/2 avocado med rekesalat (eller Skagensalat fra Rimi, den er knallgod)
  • Ost skåret i staver (pass på mengden)
  • Neper skåret i biter
  • kyllingvinger (Prior Black & White er helt max) og kyllinglår
  • blomkål buketter og kålrabi stykker dyppet i seter rømme (gjerne tilsatt urter & krydder)
  • reddiker
  • kokte egg (eller hardkok egg, del det i to, bland plommen med majones og sellerisalt (eller annet krydder) og fordel i den halve hvitten igjen)
  • Fetaost biter
    All mat har karbohydrater. Det er bare at når det er under 0.5 gr pr 100 gram er de ikke forpliktet til å oppgi det på deklarasjon. Om du har mellom måltid med noen få gram spiller det ingen rolle...

Det kommer sikkert fler forslag fra andre her inne !!:)

libr sa for siden:

hei nille.....

Kan jeg spise alt dette her når jeg er i intro fasen???

.JIIPPPYY!!!!!!!

Anne sa for siden:

Hm, nå ble jeg overrasket. Nå går ikke jeg på Atkins, men trodde kanskje ikke Avocado var lov på induksjon...:confused: Det er vel det da....

Anne sa for siden:

Og nå har jeg fått svar av ekspertisen, Nille. JO det er lov med en halv avocado om dagen på induksjon:D Da vet jeg det!!!!

Nille sa for siden:

For ordens skyld, om det er noen andre som lurer, her er svaret mitt til Anne :

Joda, på Atkins Induksjon kan du spise 1/2 avocado til dagen om du vil.

Ref DANDR 2003 The Induction Phase:

side 129 Special category foods: To add variety, you can also eat 10 to 20 olives, 1/2 avocado.....

eller side 133. Fra "sample menu of 20 grams of Carbohydrate": Three egg omelette with avocado.

Hvis noen har sagt det ikke går an har de ikke lest den nyeste engelsek utgaven....................

og her er mer:

Nille sa for siden:

Jupp, alt dette kan du spise, men ikke alt på en gang, - og ikke ubegrenset - du må holde øye med karbene !!

.....du kan forresten spise oliven også ... de svarte har minst karber...:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.