Et 4 måltid om dagen (er på min 9. induksjonsdag), men savner å ha noko å snaske på innimellom måltida av og til. SÅnn som tidligare, då blei det ofte til at eg åt eple elller anna frukt.
Har dere nokre gode, sunne forslag m 0 karbophydrat i? Bør eg la vere å ete mellom måltida?
Du kan godt spise mellom måltidene. Litt av vitsen på Atkins er at du IKKE skal gå sulten. Du kan spise f.esk.
selleristang med kremost (Tine har mange gode med urter etc)
1/2 avocado med rekesalat (eller Skagensalat fra Rimi, den er knallgod)
Ost skåret i staver (pass på mengden)
Neper skåret i biter
kyllingvinger (Prior Black & White er helt max) og kyllinglår
blomkål buketter og kålrabi stykker dyppet i seter rømme (gjerne tilsatt urter & krydder)
reddiker
kokte egg (eller hardkok egg, del det i to, bland plommen med majones og sellerisalt (eller annet krydder) og fordel i den halve hvitten igjen)
Fetaost biter
All mat har karbohydrater. Det er bare at når det er under 0.5 gr pr 100 gram er de ikke forpliktet til å oppgi det på deklarasjon. Om du har mellom måltid med noen få gram spiller det ingen rolle...
Det kommer sikkert fler forslag fra andre her inne !!:)
For ordens skyld, om det er noen andre som lurer, her er svaret mitt til Anne :
Joda, på Atkins Induksjon kan du spise 1/2 avocado til dagen om du vil.
Ref DANDR 2003 The Induction Phase:
side 129 Special category foods: To add variety, you can also eat 10 to 20 olives, 1/2 avocado.....
eller side 133. Fra "sample menu of 20 grams of Carbohydrate": Three egg omelette with avocado.
Hvis noen har sagt det ikke går an har de ikke lest den nyeste engelsek utgaven....................
og her er mer:
atkins.com sa:
Produce Profile: Avocados
Martha Schueneman, CCP
Are avocados the perfect fruit? Could be. They're low in carbs and sky-high in vitamins, minerals, beneficial fats and powerful antioxidants. Even on Induction, you can enjoy half an avocado each day guilt-free.
Jupp, alt dette kan du spise, men ikke alt på en gang, - og ikke ubegrenset - du må holde øye med karbene !!
.....du kan forresten spise oliven også ... de svarte har minst karber...:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.