< Tilbake til oversikten

Utslett etter 5 uker på ketolysekuren

Guffen sa for siden:

Jeg og min samboer har gått ned ca. 10kg hver på 5 uker.
Vi tar ketolysetablettene og jeg tar 1ss tran hver kveld.

I det siste har begge fått utslett (rygg, mage, nakke, overalt mao) som ikke helt vil bort. Noen som har opplevd dette under ketolysekuren?

Humle sa for siden:

JA jeg har fått litt eksem og utslett på hendene..
Men vet jo ikke om det er en sammenheng da...

turbokano sa for siden:

ja,har fått no eksem greier jeg å nå.
merker jeg er litt rød og det svir litt,noen som har ide hva som gjør dette?
gått på ketolysekuren i 9 uker ca

Pearl sa for siden:

Syns jeg husker å ha lest en plass her inne at det er kroppen som skiller ut avfallsstoffer, også gjennom huden.

Ignite sa for siden:

Jepp, jeg har det i panna, noe som er litt dumt ettersom det synes så godt. Skrubber og bruker fuktighetskrem - er blitt bedre nå.

candyland sa for siden:

ikke for å skremme, men en venninne av meg som gikk ned fort i vekt på ketolysekuren fikk masse utslett. begynte på overkroppen, og ble bare vere og verre. med hun så ble det så ille at hun måtte kutte ut kuren, og hun har store arr den dag i dag. Tror nok hun er ett av veeeldig få uheldige tilfeller, selv har jeg ikke fått noen utslett. Men tror nok jeh ville vært obs og fulgt med de litt?

Nova sa for siden:

Jeg har fått utslett på håndleddene og under armene, og det er vondt, for bh'en gnisser mot det, sånn at det blir gnagsår:(

energibunten sa for siden:

Jeg ble litt dårligere der mine utslett ble litt mer fremtredende (hadde noe fra før). Deretter har jeg funnet ut at feks sukker er jeg blitt mer følsom for. uten sukker er utslettene i sjakk.

Viktig å spise sunn hel mat. tenk over hva slags fett man spiser og at det ikke er for mye tilsetninger, etc i maten. Spis naturlig fett og mest mulig mettet/enumettet og kaldpresset fett. Å gå over til lavkarbo kan endre maten radikalt og noe fet mat er rett og slett usunn (margariner, kjemisk utvunnet oljer, ferdigmat)

Torkil sa for siden:

Hei
Utslett kan ha mange årsaker. Et par stykker reagerte tydeligvis på grunn av stort forbruk av egg og blev bra ved å redusere mengden.
Ketolysekuren stresser kroppen litt og det kan forverre eksistrerende eksemer. Noen har god nytte av MODERAT soling/ en tur i solarium - men det er ikke alle og noen kan bli verre, ofte må en prøve seg litt frem.

Vennlig Hilsen
Torkil :)

turbokano sa for siden:

fant ut hva som var synderen for meg vertfall.
bare en ting jeg viste jeg ikke hadde spist før på kuren og det var ett brød som gjorde det.
blei ok,prøvde med ett par skiver brød,pam så var det på an igjen,
så da må en prøve noe anet

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.