Jeg har så langt sett etter volum og ikke gramvekt av den enkle grunn at jeg ikke HAR en. Ser imidlertid at dette her står på Atkins induksjon:
1 kopp romanosalat (230ml) er 47g, og 1g aktiv KH, 1 fiber og 8kcal! så det blir vel bare tull å bare spise to-tre kopper salat per dag???
Eller er det no basic jeg ikke skjønner. :confused:
Nå sitter jeg her med en lunsj bestående av 2kopper salat, 1 alfalfaspirer, 1 agurk. Ikke planer om det er mer enn 300g! Har blåskimmelostsmuler og baconsmuler på, EVO og litt salt. Nammi.
Og, kan jeg overleve uten mikser? Til å lage stivpiskete eggehviter med? Har forsøkt for hånd og det var megateit...jeg slutta etter ti min og aua i armen...
Du bør absolutt bruke vekt isteden for koppemål. Årsaken er at 1 kopp agurk f.eks. veier mye mye mer enn 1 kopp issalat, - om du skjønner hva jeg mener. Noen grønnsaker er tung og noen er lette. Den salaten jeg bruker til lunch har ca. 125 gram salatgrønt og ellers diverse oppkutta paprika, selleri etc. Den veier totalt 3-400 gram. Så kommer proteiner i tillegg. 100 gram er 3,5 oz (ounces). Om du har bruk for omregningstabell (siden du er i USA) er [url]www.convert-me.com[/url] en innmari grei side.
Ellers er en stavmixer en god investering. Jeg har en av denne typen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.