Sukkerbit sa for siden:
Hei! Jeg har gått på ketolyse i ca 2 uker nå. Men for tiden sliter jeg med NULL matlyst, kvalme og blødninger selv om jeg går på p-piller. Noen som har noen tips? :)
Sukkerbit sa for siden:
Hei! Jeg har gått på ketolyse i ca 2 uker nå. Men for tiden sliter jeg med NULL matlyst, kvalme og blødninger selv om jeg går på p-piller. Noen som har noen tips? :)
Eva sa for siden:
Hei Sukkerbit.
Velkommen til lavkarbo:)
Det høres jo ikke særlig kult ut. Kunne du ikke prøve å poste en dagsmenu eller to, så er det kanskje lettere å vurdere ditt problem utfra det. Skriv også ned hva du drikker og hvor mye vann drikker du pr dag?
Har lest annetsteds at lavkarbokosten virker inn på mestrusjonssyklus. Prøv å gå på søkefunksjonen, så finner du en del der.
Sukkerbit sa for siden:
Takk for det Eva :)
Til frokost og lunsj spiser jeg som regel 2-3 egg (kokte, stekte eller eggerøre), 2-3 Ziggy-lapper med ost eller salat.
Til middag blir det som regel noe kjøtt med litt grønnsaker til.
Prøver å få i meg 2-3 liter vann om dagen, men ligger nok på 2 liter ca.
Sukkerbit :)
Eva sa for siden:
Hei igjen Sukkerbit.
Hmm, vet ikke om jeg ble så mye klokere. Kanskje jeg må få lov å spørre ca hvor mye du skal ned, evt hvordan din BMI er? Spør fordi det er forskjell på å veie 10 kg for mye, og 40 kg eller mer for mye. Det er noe med ikke å spise for mye proteiner. Det gjorde jeg til å begynne med fordi jeg var vant til å spise mye. Det ble jeg uvel av. Du skal spise ca 1-1,5 g protein pr kg. kroppsvekt.
Det virker ikke som om du får nok fett, det er viktig i dette kosthold. Hva med noe bacon til eggene? Masse smør på ziggylappene er også en god fettkilde.
Kanskje kvalmen kan være pga hormonelle forandringer som skjer når man går på lavkarbo. I og med du tar P-piller var det kanskje en ide å ta en snakk med legen.
Spiser du ketolysetablettene? Har du boken "Slank med ketolysekuren"?
Vet ikke om dette var tilfredsstillende svar, det er helt sikkert noen herinne som vet mer.
Lykke til :klem:
JenJen sa for siden:
Jeg hadde samme erfaring som deg med null matlyst og kvalme, men etter en stund gikk det over :) Tydde til kyllingvinger fra ferskvaredisken, og levde på dem mens det hele sto på.
Og sånne småblødninger er det mange som får når de går over til lavkarbo, men det gir seg som regel (om det er noen trøst).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.