4 dag på ketolyse, testa idag med stix å det var fullt utslag- men har så grusom stygg smak i munnen.. Det er ikke denne acetonånden, det er verre- smaker rett og slett råttent!:eek:
er det andre her som har opplevd dette på ketolyse?
Jeg vil påstå at det er HELT vanlig ketose ånde. den oppleves forskjellig fra person til person. Vær nøye med tanntråd og bruk gjerne SB 12, det hjelper en del ;)
Jeg har tygget litt tyggis i krisetilfeller..... Har tannbørste på jobben, men det er ikke nok! jobber med ungdommer, så jeg vil helst ikke bli husket for min dårlige ånde.... Tenkte å få meg en god gammeldags munnspray:)
Du kan spise persilledusk, det hjelper mot dårlig ånde. Se også etter tannpasta med sink i. Og husk å drikke nok vann!!! Jeg tar nå et stort glass vann når jeg kjenner "bivirkninger" og det hjelper! Om det er at munnen lukter, at jeg føler meg kvalmen eller trøtt. Det virker! Husk å ta disse kosttilskuddene også da...
Hei
hvis det IKKE er ketoseånde, er det ofte matrester mellom tennene som råtner. Bruk tanntråd i alle mellomrom og , hmmmm, lukt på tråden etterpå, da får du svar på om det er matrester som råtner eller ketoseånde.
Tanntråd morgen og kveld er noe jeg sverger til. 90% av dårlig ånde hos #normale mennesker# kommer fra mellomrommet mellom tennene.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Hei ! Jeg hadde samme problemet.I tilleg så smakte det aluminiumsfolie i munnen og jeg var sikker på at jeg hadde hull så jeg gikk til tannlegen.Han fant ingenting galt men spurte om jeg hadde endret kostholdet.Fortalte at jeg gikk på ketolysekuren og da var det derfor det var sånn pga. maten.Han hadde flere pasienter som kom innom med det samme problemet sa han men det går over etterhvert.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.