nå er motet mitt på god vei til å svikte! jeg står dønn fast! faktisk gått opp en kilo også! utenom at jeg har hatt en eneste utskeielse!!!! hva er det som skjer!
Jeg har jo stadig funnet nye ting som har vært en partystopper for meg. men nå skjønner jeg virkelig ingenting!
kan det være noe så enkelt som at jeg stopper opp av å spise brød? ( de oppskriftene deres her inne jeg baker av..)
nå er motet mitt så langt nede at det nesten er rart jeg ikke har hivi meg over noe ikke-lavkarbo!! ( men det viser vel at jeg fremdeles har ett lite snev av pågangsmot.. men det er jammen lite...)
dessuten blir jeg jo helt besatt av å gå på denne vekta hver dag i håp om at nå løsnet det ja!!! Jeg vet at det er feil og alle vil sikkert anbefale meg å legge den bort en uke... men da er jeg i allefall ferdig!!! så det vil ikke kunne gå.
jeg går ikke ned mer i cm heller!!
jeg orker ikke mer!! men så skal jeg jo ned de siste 8 (9) kiloene også da..
kan det være at det vil hjelpe og kutte ut brødet? kanskje jeg til og med må begynne spise litt bacon igjen.. ...
jeg vet snart ikke hva slags kjøtt jeg kan spise for å få i meg nok fett... og vil slikt som laks kunne erstatte noe av kjøttet når det gjelder fettet?
ble mange spm her men nå er jeg så lei og frustrert at det er helt grusomt!! tenker ikke på annet jeg nå...
Kutt ut brød, spis heller egg og bacon.
Erstatt gjerne noe kjøtt med laks. Laks er god fettkilde.
Lag fete sauser, bruk smør og olje i. Bruk gjerne stavmixer for å blande fettet i sausen, slik at du ikke ser fettet.
Skriv opp hva du spiser og hvor mye du spiser til hvert måltid, og det du eventuelt spiser i mellom. Så skal vi se på det litt :)
Vektnedgangen min stopper i alle fall opp av lavkarbobrød (Hildeborgbrødet/Nabobrødet). Kan holde vekten på det, men altså ikke gå ned.
Har ikke fått med meg historien din så langt og kan dermed ikke kommentere ut fra hva du har gjort til nå. Men lurer jo på hvorfor du har kuttet ut så mye forskjellig kjøtt?
[font=Comic Sans MS][/font]
Du skriver dessuten "de siste 8-9 kg". Det må jo bety at du allerede har gått ned. Er det mye? På hvilken kur? Lenge siden du gikk over på lavkarbo? Hvis du har gått ned mye tidligere kan det jo være naturlig at du når et platå. Og om du har skiftet retning en eller flere ganger kan det også gjøre at kroppen må ha tid til å omstille seg.
[font=Comic Sans MS][/font]
Lykke til!! :klem:
hei!
takker for svar!
da skal jeg prøve kutte ut brødet! ( var så lykkelig over å kunne spise det)
Jeg har gått ned 15 kg på ketolyse og det er jo kjempebra! men nå er det full stopp. og det stoppet nok opp igjen når jeg begynte spise brødet ja!
dagene ser slik ut sånn ca...
frokost 2-3 skiver brød med enten makrell, skinke og ost, egg
lunsj salat m enten skinke og egg, reker, kylling
middag gjerne noe kjøtt eller fisk (laks) eller kylling. vanligvis er det salat eller løk og champinjong surret i fløte;)
til kveldskos blir det gjerne litt ost eller litt skinke ( er ikke fordi jeg er så sulten men føler at jeg trenger det...)
Så ny taktikk nå er ut med brødet og inn med bacon og egg igjen... kanskje ta litt mindre bacon og heller ett egg mer....
jeg begynner blir temmelig dårlig på gode ideer... så de taes imot med super stor takk!!
ja sluttet med barene! drikker fremdeles cola light. skal prøve kutte ut den og . hvordan tror du det er om jeg drikker imsdal med smak?? jeg sliter fryktelig med å få i meg 3 liter rent vann altså!!!
så da passet det fint at det var tomt for brød idag!! ny start imorgen! så håper jeg det løsner igjen..
stemmer at jeg har gått ned 15 kg siden midten av august ja.
ny dag nye sjanser og nye muligheter i morgen!!!
dette tar på humøret altså....
men så glad for alle gode tips og råd dere gir her inne! og ikke minst de kjappe svarene!!
Og la kroppen få ro til å venne seg til det, den trenger det. :ja:
Jeg hender tar en flaske imsdal med smak selv jeg. Ikke ofte. Men det går an å lage til en mugge vann og ha opp i agurkbiter eller sitronskive osv. for å få litt smak på vannet.
Har du prøvd å lage pølse og ostemuffinser? Kjempgode og fine å ha på lur i fryseren. Tiner på et blunk i mikroen. Det har redda meg mang en travel morgen :)
Gratulerer janine75 med minus 15 kilo siden august! Det er jo fantastisk flott!! :heia: Det hadde vært veldig interessant å se hva du spiste i den periode, kunne du ikke prøve å poste en dagsmeny eller to? Da kan du jo også se litt hva du spiste "dengang", og i forhold til nå.
Ikke gi opp!! Du har virkelig bevist at du kan dette!!
Jeg gikk ned veldig rakst i begynnelsen, men nå går det mye saktere. Jeg stresser ikke av den grunn, og har ikke gjort noen store endringer. Jeg tenker at kroppen justerer seg litt, og så lenge jeg merker at det sakte men sikkert går riktig vei er det greit.
Jeg har ikke gjort noen store endringer i det jeg spiser, jeg spiser det samme nå som da jeg gikk ned raskere.
Du har jo gått ned 15 kg. siden august, så jeg hadde forsøkt å ha litt mer tålmodighet. Ikke gi opp!
idag har jeg klart meg på bare vann! har med vilje ikke kjøpt inn cola light....
har ikke spist brød i det hele tatt!!! men tok to skiver bacon og to egg til frokost...
men humøret har vært elendig!! er ikke sikkert dette har skylden. men bare kaos på jobb og en survete ramp av en liten unge jeg har hatt idag. han har sikkert merket at mamma ikke er helt i form og humør. og det har smittet over på han tror jeg... han som er verdens snilleste goeste lille gutt.... jeg har hatt null tålmodighet idag også!
huff klage klage.. men jeg var flink på kostholdet i allefall!!
Du, femten kg siden august?? I år??? Jeg har brukt et år på å gå ned ca tjue kilo, men det er så mange andre helsegevinster, at det står for meg som en umulighet å gå tilbake, selv om jeg fortsat har ca ti kg som skal bort. Og jeg har stått stille nå siden i sommer, så jeg har like godt lagt meg på et hvileskjær. Det tror jeg kroppen har godt av. Den har jo aldri vært så lett i voksent liv før.
Ikke fortvil, tenk heller på hvor lang tid man faktisk har brukt på/gått rundt med de ekstra kiloene. Jeg tenker sånn at jeg har vært mer eller mindre overvektig hele livet, jeg kan saktens bruke god tid på å bli slank!
En annen ting som kan være en fordel når det går saktere, er at huden får sjansen til å stramme seg inn i takt med nedgangen, hodet skal også følge med, og det er ikke lett en gang når man har brukt så lang tid som det jeg har.
Jeg vet at det er lett å si at du ikke skal stresse. Men lag deg en for og i mot liste på hvordan det har vært for deg å leve lavkarbo så langt. Jeg er sikker på at du vil se at det ikke er noen grunn til å gi opp:)
Du har vært kjempeflink!
Hvor lenge har platået ditt vart forresten?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.