I januar skal jeg (og lille krapyl) fra Honolulu til Europa. Det tar, på en god dag, minst 24 timer, helst 30... Med alle de nye reglene for hva man skal ha med seg om bord (ingen væske, ingen pateer, kan ha tomme flasker man fyller innenfor sikkerhetskontrollen da) så blir det tøft! Ikke er "lavkarbo" en ting på menyen heller på flyet... Noen som har overlevd dette? Antar å sprekke ketosen på et fly ikke er helt bra for helsa heller, med alt vannet kroppen tar opp da, man hovner jo uannsett...
Det blir ~5 timer til LA, 13timer til London og så et par timer til Hamburg...
Det er riktig at du ikke kan ha med deg flytende gjennom sikkerhetskontrollen. Nå er vel HNL LAX regnet som innenlands, og siden du da skal over fra domestic til international er det mulig du ikke kan ha med deg NOE matvarer i det hele tatt. Sjekk med flyselskapet. Om du kan ha med deg mat anbefaler jeg at du kjøper noen proteinbarer og evt. porsjonsposer med suppe om du finner lavkarbo versjonen. Vet det finnes
noen her: www.locarbdiner.com/IP_protein_soups.html. Så får du bare varmt vann fra de ombord. Ta med barer av forskjellig typer og poser med nøtter.
Det går helt fint å spise flymat. Jeg har reist med SAS og BA og United flere ganger over dammen og det har gått helt greitt. Du spiser kjøttet/fisken/kyllingen og grønnsakene fra flymaten og lar poteter/ris ligge igjen.
Søk på nettet for "low carb products" og se hva du finner og som kan kjøpes evt. sendes deg før du reiser.
Ang drikke så serverer de fleste flyselskap vann hele tiden. Du kan kjøpe vannflaske når du er igjennom sikkerhetskontrollen til den avgangen du skal på - det kostet ikke mange dollarne. Du får ikke ha med deg tom vannflaske gjennom sikkerhetskontrollen heller mange steder. LAX er kjent som strenge og London er ekstremt strenge !
En ting du må huske på er at du IKKE får mer enn et - 1 - kolli håndbaggasje pr person gjennom sikkerhetskontrollen i London. Håndveske inkludert. (Hånveskr må evt. legges OPPI annen baggasje når du går igjennom). Så tenk smart når du pakker.
Jeg er sikker på at det ikke blir noe problem :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.