< Tilbake til oversikten

Når på døgnet er det best å veie seg?

iren84 sa for siden:

Er det på morgenen? Eller kvelden? Skal man ta en stund etter man har spist? Eller?.... Når på døgnet viser den mest sannsylige vekta?
Og så tenker jeg litt på oss kvinner også... Hva med de dagene i mnd da vi (iallefall jeg) føler oss og er litt mer oppblåst enn ellers i mnd. Hvor mye vil det slå ut på vekta? Er det betydelig forskjeller?

SusieBlues sa for siden:

Det er best å veie seg på morgenen, etter do-besøk, før frokost. Det er lurt å veie seg max en gang i uken og helst samme ukedag hver gang.
jeg forstår ikke spml om "sannsynlig vekt". Når du går opp på en vekt, så vil den jo alltid vise riktig kroppsvekt. Vi veier jo ikke det samme hele dagen, etterhvert som vi spiser og beveger oss. Men for å følge utviklingen, er det uansett lurt at du veier deg på samme tidspunkt hver gang. Ellers vil du oppleve at du har lagt på deg noen gram etter en middag, f.eks. Og det er jo helt normalt, siden du faktisk spiser ting som veier noe..

Når det gjelder mensen, så er det mange her inne som sier at de legger på seg den uken, men det er bare vann og forsvinner ved neste veiing. Jeg opplever selv at den uken ikke har noe særlig å si på den måten..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.