< Tilbake til oversikten

Karbofattig blir gjerne også kcal-fattig?

Distrea sa for siden:

En del er opptatt av at man spiser mindre kcal ved å gå på feks "grete rode" Men det er vel ikke alltid slik? Tror det er opp mot 2000 kcal på GR kursa nå...

Hvertfall så ser jeg det, som er ganske nøye på å føre inn ALT jeg spiser at det er ikke uvanlig for meg å ligge på 2000 kcal eller også godt under.

Veit man ikke skal telle kcal. Dette er ment som en info til dere som tror man spiser så myyyye mer kcal på lavkarbo enn på GR.

Bare si fra hvis noen syns jeg er helt på bærtur nå :p

Sugarpill sa for siden:

Så vidt jeg vet opererer Grete Roede med 1600 kalorier som standard nå.

Men jeg er enig i at mange kan ligge relativt lavt i kalorier på en lavkarbodiett, rett og slett fordi apetitten blir redusert.

SusieBlues sa for siden:

Jeg er litt enig. Jeg spiser i allefall ett måltid mindre om dagen nå.
Føler det er mer kvalitet i maten nå, blir mett av mindre. Ikke store porsjon med lite næring.

Veggpryd sa for siden:

Jeg har merket at kcaloriene varierer veldig. Noen dager klarer jeg meg fint med 2 måltider og andre dager spiser jeg mer. Da kan kcaloriene variere med under 1600 og over 3000. Selv om jeg spiser over 3000 kcalorier om dagen, vil jeg likevel gå ned i vekt. Det er hva jeg spiser som teller - ikke hvor mye. :)

StineK sa for siden:

Jeg har pusha litt jeg når kaloriene går ned imot 1600 om dagen - vil ikke at kroppen skal gå på sparebluss. Men det er avogtil ikke så lett å skulle putte inn flere kalorier uten å bli overmett...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.