iren84 sa for siden:
Ja, akkurat det som overskriften sier, hvor får jeg det? Jeg har søkt på dette men finner ikke noe...:confused:
iren84 sa for siden:
Ja, akkurat det som overskriften sier, hvor får jeg det? Jeg har søkt på dette men finner ikke noe...:confused:
Millsi sa for siden:
Hlesekost har :)
iren84 sa for siden:
Takk:)
Når jeg først er igang, hva med soyaflokker?
terry sa for siden:
Iset sa for siden:
Alt du ikke vet hvor du finner, finner du som regel i helsekosten. :gylden regel:
iren84 sa for siden:
Gjett da!! Jeg var i helsekosten i dag. Og de kunne fortelle at johannes. har gått ut. Det lages ikke lenger. Og ikke hadde de en erstatter lenge heller...
Hva sier dere om det folkens?
Fnutte sa for siden:
Har ikke hørt noe om det. Kan jo være bare den produsenten som har sluttet med det da. Du kan i hvertfall fortsatt få tak i det her:
www.spisdegslank.no/index.php?name=2-PO
Nannah sa for siden:
Tull!! Vår lokale helsekost hadde nettop fått ny forsyning i dag:)
og jeg kjøpte på postordre forige uke.
Eva sa for siden:
Vet ikke hvor du bor Iren84, men jeg kjøpte J.M på CC-vest i Oslo her for et par uker siden. Tror det er en annen tråd her på Lavkarbo, hvor det er en link til en nettside hvor du kan kjøpe vidunderpulveret.:D
Iset sa for siden:
Vet dere, jeg blir usikker nå, for de tok nettopp to kosttilskudd for barn (Spektro og Sunshine) bort fra markedet fordi de inneholdt Johannesbrødkjernemel, sa ei helsekostdame til meg i forrige uke. Hun sa at de fremdeles hadde lov å selge det i ren form (bare ikke i tilskudd), men hun var skeptisk til hvor lenge DET kom til å vare ...
:undrer:
Det er egentlig ganske utrolig. Heia Norge.
Eva sa for siden:
:confused::confused::confused: Hvorfor det? Hva er det som er galt med Johannesbrødkjernemel??Iset sa for siden:
Jeg aner ikke. Helsekostdama var også helt oppgitt. Det blir vel det samme som med feks. Stevia og MSM det. Alt som er bra for helsa blir enten tatt bort og ulovliggjort (sikkert av økonomiske interesser) eller overført til apotekene. Jeg sier det igjen, heia Norge.
Fnutte sa for siden:
Det høres veldig rart ut at de plutselig skal forby det nå. Det finnes jo i mange vanlige halvfabrikata/varer også som Toro bearnaisesaus, tine sjokoladepudding, tine ferskengele, enkelte supper m.m. Men som Iset sier Heia Norge!! Vi bor desverre i "olapottitland":eek:
Iset sa for siden:
Finnes det i Toro og slikt? Det visste jeg ikke. Det kan godt hende hun og andre helsekostansatte har misforstått og tror det er selve melet som er forbudt, mens det i virkeligheten kun er i kosttilskudd det er blitt forbudt nå (selv om bare DET viser hvor psykt regelverk vi har).
Fnutte sa for siden:
Surfet litt på nett for å finne ut mer om dette. Fant i hvertfall ut at johannesbrødkjernemel fantes i enda flere vanlige matvarer enn jeg trodde. (youghurt, grans brus m.m)
Dette stoffet var i allefall godkjent 27.07.07. På mattilsynets sider finner jeg bare: "kan ikke brukes til tørkede næringsmidler som ikke skal tilsettes vann før de spises" .
Dere kan lese mer her:
www.mattilsynet.no/mattilsynet/multimedia/archive/00031/Fortykningsmidler_og_31609a.doc
Eva sa for siden:
Du har så rett så rett. Hver gang "de alternative" har et godt produkt eller en god behandlingsmetode, blir det enten monopolisert av apotekene, eller behandlingen blir forbudt - for så ofte å praktiseres av leger senere (ok, den var satt litt på spissen, men bare for å tydligjøre hva jeg mener).:mad::DValeriana sa for siden:
Jeg kjøpte johannesbrødkjernemel i dag, og det var ikke noe problem å få tak i det. Dama i helsekostbutikken sa at leverandøren hadde vært tom ei stund, men nå hadde de fått det inn igjen. Så det kan ikke stemme at det ikke lenger er mulig å få kjøpt det.
Bee sa for siden:
Jeg spurte på helsekosten i går om det var tilfelle at det skal ut av markedet.
Hun hadde i alle fall ikke hørt det, og sa i tillegg at det kunne hun aldri i livt tenke seg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.