< Tilbake til oversikten

+2 kg ...

MorStine sa for siden:

Og jeg er driiiitdeppa. Skjønner ikke hvorfor jeg har lagt på meg. Har ikke lagt på meg i str, bare vekt. Og jeg fatter virkelig ikke hvorfor. Greit at jeg trapper opp, men trodde allikevel ikke at jeg skulle gå opp så mye...

Dilly sa for siden:

God morgen :D

Åh, stakkars deg, jeg skjønner veldig godt at du depper, for det er jo så knall urettferdig at disse kiloene kommer tytende tilbake helt av seg selv. Man tenker da at hva har man gjort galt.

Jeg er (selvsagt) medlem på ketolyseforumet også og gikk inn der for å se hva Torkil skrev.

Han skrev om disse +2 kiloene, så det er visst helt normalt. Det behøver visst ikke å skyldes noe man gjør galt. Men så skriver han jo masse fornuftig som vi vet alt om, med hvordan man skal spise etter at kuren er slutt, dvs. nesten omtrent som man gjorde da man gikk på kuren, men at man ikke trenger å bake spasialbrød, men kan ta en skive med f.eks. Ingers rugbrød. Man kan altså leve mer normalt, men passe oss for å gå i de verste karbofellene.

Det er et slit. Lykke til :)

MorStine sa for siden:

Ja, det er ett slit. Man hverken ser eller merker på kroppen min at den har to kg mer, målene er de samme. Lurer på om det kan være maten i magen som veier, for jeg spiste taco sent i går kveld... Jeg spiser som på ketolyse egentlig, bare at jeg har innført litt mer grønnsaker og litt nøtter... ARG... Skulle gjerne levd på ketolyse, mye greiere å være skikkelig streng!

Gerd sa for siden:

Kjære MorStine :klem:

+/- 2 kilo er heeeelt normalt. Slik vil vekta variere selv om man er aldri så tynn og slank. Vekta vil aldri stå helt i ro...
Dette er ingen krise.
Det kan være bare det at kroppen holder ekstra på vannet, det kan være at man har spist seint, det kan være at man ikke har "pommelomma" osv.

Husk at kroppen vil jobbe i mot vektnedgangen i opptil 2-3 år etter man har nådd målet sitt. For kroppen vil gjerne tilbake til slik den var.. Det er nå den store vedlikeholdsjobben starter :ja:

Tenk så flink du har vært, som har fått av deg så mange kilo på kort tid.

Kroppen trenger tid til å venne seg til hele sullamitten :)

MorStine sa for siden:

Ned 1,5 kg igjen i dag, så da er jeg glad igjen;)

Takk Gerd og Dilly:klem:

Dilly sa for siden:

Å, så koselig.. da ble jeg også glad. Jeg ser jo at du smiler :)

Skummelt med slike kiloer som hopper på og av..
Nå får jeg håpe at du har skremt dem bort for godt :)

MorStine sa for siden:

:klem:Takk for det;) Utolig dumt å veie meg midt i uka, samtidig som jeg vet at jeg veier mer etter en tacomiddag, for da fråtser jeg... Hehe...

Kvark sa for siden:

Godt å se at du er på plass igjen.
Lykke til med vedlikeholdet:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.