< Tilbake til oversikten

Hjelp meg, kjære dere!

iren84 sa for siden:

Vi skal ha en finere sammenkomst på lørdag, med noen barselvenninner. Og siden jeg nå går på lavkarbo, så vil jeg gjærne at vi skal lage noe sånt da.:D Men jeg er IKKE noe flink til å lage menyer. Vi skal ha treretter.
Er det noen som kan kan hjelpe meg litt? Noen av oss spiser det meste og noen er litt sånn middels kresen.

Anyone???

Distrea sa for siden:

hehe.... må jo le litt, blir jeg som kommer med noen nye velmenende ord.

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16086

To like tråder betyr ikke dobbelt med svar. Du kan likeså godt skrive noe nytt i det innlegget du har fra før ... og vips så er tråden din øverst igjen;)

Har du kikket litt rundt hva du kunne tenke deg?... det er et lite hav av oppskrifter og de fleste er godt over gjennomsnittet gode:p

Hvis du kanskje tilføyer litt av hvilken sjanger mat du ønsker, kanskje folk syns det er enklere å hjelpe.

Lykke til... kan jo ikke bli feil med rett lvkarbomat :D

iren84 sa for siden:

hehe.. vet, jeg surrer litt her. Tenkte jeg skulle lage en tråd med en litt med fengende tittel jeg da:p

Men jeg har kikket masse i opprkriftene nå... og foreslått myyye forskjellig til jentene. så da er det igrunn opp til dem selv.

indi sa for siden:

Kanskje noe sånn?
Kamskjell på lekkert dandert ruccola med bittelitt veldig god olivenolje på, og gjerne sånn gourmetsalt med sitron...
Lammelår stuffet med hvitløk og masse persille... grillede hele tomater, eller halve, gratinert blomkål...
og så hadde jeg gått for Gerds ostekake: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15963

Siden det er barselvenninner, blir det vel ikke vin... :(

Nå ble jeg sulten!!

iren84 sa for siden:

Åååå! Det hørtes kjempedeilig ut! Det er kun en av oss som ammer, så det går bra:) iallefall for meg:D

iren84 sa for siden:

hmmm, jeg foreslo lammelår, men ei som ikke likte det. Fikk avsmak i sv.skapet. Så foreslo jeg kalkun. Det skulle visst smake "fjøs", så foreslo jeg ovnsbakt ørret. "lika ikke fisk..." fikk jeg til svar da....

Dette blir ikke lett dere...:confused:

Kanutten sa for siden:

Kjøtt, bacon og sopp, alt i terninger, surra i ei gryte med creme fraiche??

Fett og godt, og ikke minst mettende..:p

indi sa for siden:

Ovnstekte kyllingfileer? Eller svin indrefilet stekt sakte i ovnen med frisk timian og rosmarin og gjerne litt parmesandryss på toppen? og en god chianti?
:)

Sweetflower sa for siden:

Jeg lagde en fantastisk god forrett/appetizer til mitt barseltreff for lenge siden.

2-3 diiigre champignon pr person
Vipp av stilkene forsiktig, kutt de opp i småbiter.
Ha i en bolle. Ha finkuttet (rå) bacon oppi, + hvitløk om man liker det.
Ha også oppi ansjos, og mos alt sammen til en pasta.

Fyll soppene med fyllet, gratiner med en god ost.
Ha i litt olje i en ildfast form, plasser soppene, ha på salt + pepper,
stekes... husker ikke hvor lenge eller hvor varmt, men vil tippe 200 grader i 10-12 minutter.

Nammenamm!!!

Kanutten sa for siden:

Guuuurrriiiiiiii så avansert og så deilig det hørtes ut!!!! :sikle:

indi sa for siden:

Ikke avansert i hele tatt, du trenger bare gode råvarer og friske urter, så er du garantert suksess:)

Selma sa for siden:

Fylt, baconsurra svinefilet er veeeldig godt :D Fylles med Philadelpiaost med urter og hvitløk, surr baconskiver rundt. Fres i pannen slik at det blir stekeskorpe. Stekes ferdig i stekeovnen. Blir utrolig saftig og god. Server med de grønnsaker du har lyst på. Jeg har brukt salat.....

Sweetflower sa for siden:

Oj! Høres ut som en sikker vinner - skal testes :)

Selma sa for siden:

Kanongod :D Lagde slik til bursdagen til søsteren min....følte jeg var på litt usikker grunn og ikke helt sikker på hva jeg holdt på med, men det ble kjempesuksess:D

bergeland07 sa for siden:

Heia!
Her var det mange gode oppskrifter:DHar du prøvd denne?

Fylte kyllingbryst m.blomkålris,saus og broccoli:
-Lag et snitt,en lomme i fileten
-Skær 1cm tykk skive brie el.annen ost,legg i snittet.
-Surr 3 skiver bacon rundt hver filet
Ildfast form,midterste rille,ca20min,200grader

Blomkålris:
-Riv blomkål grovt
-I micro,7min,full effekt

Saus
-Lag din egen favoritt
-Bruk sjyen som samler seg i formen
-Evt.ferdiglaga med lite karber

Smørdampa broccoli
-Damp møre i lite vann,mye smør og salt

Lykke til med selskapet ditt!:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.