Nå har lest til øyet er stort og vått her, men må spørre: er farge på stix ensbetydende med fettforbrenning?
Har ikke gått ned noe på tre uker.
Spiser som følger: dette er dagens meny:
F:eggerøre av to egg (halvparten spares til lunsj) en liten tomat
L: resten av eggerøren og en skive lavkarbobrød ( oppskrift herfra) og en tomat, minisak:)
M: kald laks ( rester fra ovnstekt i går), 1 egg og majones + 5 reker, fersk dill.
spiste også 4 stk sardiner fra king oscar i olje( glemte nesten det:D)
Trent 1 time spin og drukket vann, minst 2,5 liter + kaffe..vanlig
lurer på kveldsmat...sulten jeg:o, men tør ikke
( er det gamle fordommer?)
Uten å være noen ekspert på dette her: Det ser ut som du spiser for lite.
Og nei - fargen på stix har ingenting med fettforbrenning å gjøre. Jeg er ikke noe flink til å forklare dette her, men det står om det hvis du søker på ordet stix, tenker jeg. Vet at Nille har forklart det godt flere ganger før. Det har ikke med fettforbrenning å gjøre, men det viser hva som skjer i urinen din.
Mørk farge på stix kan bety at du nettopp har spist fettrik mat (mener jeg) eller at du har drukket for lite vann.
Tror også at du bør drikke mer vann. Tror kanskje det er greit med mengden vann du drikker nå hvis det er utenom trening, men siden du trener så mye som du gjør så bør du også drikke mer vann.
Og selv om kaffe kanskje ikke hemmer vektnedgang, så kan det være lurt å kutte ut koffein...
nå er ikke jeg en racer på gode forklaringer... men får du i deg nok mat i løpet av dagen? og tror muligens du burde spist litt mer grønnsaker...
i mine øyne ser det ut til at det er altfor lite mat. da jeg hadde perioder med at vekta stoppet opp fant jeg ut at det var tomatene som stoppet alt for meg! ( takk til bibsom sa det) og denne gangen var det for mye bacon som stoppet meg!
men du får sikkert masse gode tips fra noen av de andre her inne!
Det er ikke et ja/nei svar. Farge på stix indikerer fettforbrenning, men ikke hva slags fett...
Hvis du har mørk lilla stix hele tiden er det heller et tegn på dehydrering, - urinen er for konsentrert. Du må drikke mer vann for å tynne den ut og for å skylle ut nyrene. Leveren produserer ketoner fra kroppsfett, fettet du spiser og fra alkohol. Ketostix’en vet ikke hva som er kilden til ketonene. Hvis du for eksempel tester hver dag etter middag, og middagen inneholder en del fett, da vil du alltid ha mørkt utslag på stix’en. Det betyr IKKE at du brenner mer KROPPSfett. Stix’en viser kun hva som skjer i urinen. Ketose skjer i blodet og i kroppsvevet. Om du har lys rosa utslag , så er du i ketose, og det forbrennes fett. Ikke heng deg opp i stixen, de er kun en indikator, ingenting annet. Det finnes ikke mild eller sterk ketose slik mange tror ! Og fargen på stix’en viser ikke grad av ketose, men mengden ketoner i urinen.
Jeg svarer som de andre her, du spiser altfor lite (av alt) og altfor ensidig.
Spesielt for lite protein, for lite fett og for lite grønnsaker..... hm..... det var visst "av alt" det. Ikke rart du er sulten og iallefall ikke rart du ikke går ned ! Kroppen din sparer vel som bare f.... stakkar !
Hei
Du har fått en litt lei start på ketolysekuren. Man skal jo være mett og spise god og variert mat. Nå i juletiden skal du spise fet ribbe, and gås lutfisk og pnnekjøtt.
hjemmelagde medisterkaker og hvis du er så heldig å bo et sted der de selger ketolysepølser: ketolyse julepølse ( i butikkene i Arendal i morgen :D)
Jeg forstår utmerket din reservasjon, det er vanskelig å starte på ketolysekuren når man har slanket seg etter devisen; mindre mat, mindre fett, mer mosjon. men når kiloene raser av blir man desto modigere ;)
Lykke til
Torkil
Takk!:)
Jeg skal gi denne kuren en sjanse noen uker til.
Har begynt i dag med mer fett. feks ble det bacon i eggerøren både til frokost og lunsj:) lurer på Ziggys rømmegrøt.....må innrømme at det er vanskelig å snu tankene om fra kaloritelling til karbotelling.
Lykken er at jeg liker alt av maten jeg kan spise...er ikke sååå glad i snop og kaker jeg:D
Håper det virker!!! Hadde vært så fint!
Jeg vil også ha ketolysejulepølser...
(men synes det er LITT langt å dra bare for pølser) misunneli
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.