< Tilbake til oversikten

Gløgg

MorStine sa for siden:

Er det sukker i det, tro? Bare kom til å tenke på det. Noen som drikker det her?

Smula sa for siden:

Vanlig gløgg tror jeg er ganske så søt og god, ja.
Brunt sukker, tror jeg det skal være i gløgg, men jeg mener at jeg så på netten en oppskrift på sukkerfri gløgg, så det går sannsynligvis an å mekke seg en lavkarbo-variant.

MBP sa for siden:

Si fra om du finner oppskrift!

BiB sa for siden:

Her :)

Huldr sa for siden:

Jeg vet det er flere oppskrifter på gløgg her også, bl a en jeg la inn en gang (men jeg er så trøtt at jeg ikke gidder lete dem opp :rodme: - søk på gløgg! De ligger under oppskriftsforumet for øvrig)

Men sånn omtrent: Jeg lagde gløgg av rødvin som jeg varmet opp med appelsinskiver og krydder (kanel, nellik) ... slurp slurp! Men jeg ble nødt til å ta i brunt sukker, for det ble litt stramt uten. Da kan man jo ta i søtstoff isteden. Jeg er ikke så glad i saft, så den kutter jeg helt ut :D

Og så har jeg kjøpt noen kjekke små "teposer" med Glühwein, det er ganske likt gløgg. Trekkes oppi safta eller vinen. Fås kjøpt på velassorterte dagligvareforrestninger ...

Huldr sa for siden:

Snille Alyssa :love:

Nena sa for siden:

Skal hente meg gløggessens på flaske på apoteket i dag, kjøpte i fjor og var godt fornøyd med den, bare å ha litt i saft/rødvin. De hadde ikke tatt den inn i år, men bestilte fra hovedlager - enkelt og greit!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.