< Tilbake til oversikten

Tupperware-Quick chef ll

Distrea sa for siden:

Jeg har kjøpt meg mini hakkeren på tupperware. Greit, den er dyr, men jaggu er den god! Kutter løk på sekunder. Har testet den på sopp også, funker meget bra! ... men jeg syns den er litt liten særlig siden jeg ser at den kan være fin til så mye mye mer. "knusing" av blomkål/brokoli, kutting av alt av grønnsaker, lage krem, Alt med bare et par sveil :p

Derfor kommer spørsmålet om noen har erfaring med den store, altså Quick cheff? Er det samme greia?... disse bra knivene inni? Vanskelig å se på bildene.

Morstine?.. du driver vel med dette?

MorStine sa for siden:

Hehe... Stemmer det, at jeg driver med dette. Jeg anbefaler alltid Quick Chef 2 til de som skal hakke mer enn løk og skinke. For mini quick chefen begrenser bruken endel, ja. Det som er fint for oss som driver med lavkarbo og lager mesteparten av maten fra bunnen av er at quick cheffen er så enkel å piske krem, lage dressinger og sauser med. Den har en trakt på lokket som man bruker til å tilsette små mengder olje ol av gangen.
Og om knivene er skarpe???:eek: Mordvåpen! Jeg kuttet meg dyyypt i fingeren på demo i sommer...

Distrea sa for siden:

Ja, da ser jeg det ville vært smartere med den store. Men... jeg klarer vel å skuffe unna litt plass i skapet til begge deler. :p

(eller jeg kan vaske den lille pent å gi den bort til mamma:D)

Kanskje vi skulle hatt et stort lavkarboTup party :)

Dilly sa for siden:

Kommer :)

Men hvorfor er det bedre med en sånn i stedet for en foodprocessor da? Den koster sikkert en masse kroner og har minst like mange løse deler?
Puh.. skapplass er et stort problem her også. Jeg har masse dingser, men det er et evig problem med hvor de skal plasseres..

Distrea sa for siden:

Du har rett, men jeg har nå en miksmaster som er knall god på bakst og mye annet, Også vil jeg ikke ha alle disse dingsene. Men en enkel og grei dings. Denne virker som det, også trenger den ikke strøm. et pluss det også!:)

:o

Kanutten sa for siden:

Vil også ha en enkel dings.......

Distrea sa for siden:

fnise... blir for mye med den kravstore:p

:o

MorStine sa for siden:

Kommer og holder lavkarboparty jeg;) Og jeg er en konsulent som pleier å lage mat på party, så vi kan lage lavkarbomat i tillegg... Juhu;) Har laget Isetgryte på party, jeg, og alle digget det, uten at noen av dem visste at det var lavkarbomat de fikk servert...

Denne smarte saken får jo plass i bollen på en kjøkkenmaskin, og gjør mange av tingene en kjøkkenmaskin kan...

Distrea sa for siden:

Ja, jeg er SOLGT jeg!

tror du er MEGET mye bedre vertinne enn hun jeg var borti sist. Du skulle bodd nærmere ! :D

Kanutten sa for siden:

Jepp!!! :lol:

Distrea sa for siden:

Dilly sa for siden:

Samme sier jeg, er det noen som driver med tupper ennå altså? Det er evigheter siden jeg har hørt eller sett noe til det. Jeg har stadig i bruk masse gamle ting, for de er jo fullstendig uslitelige og det er utrolig mye praktisk. Slike apparater fantes det ikke før i tiden, i det forrige århundre...

Distrea sa for siden:

Ja, da. det er fult operativt ennå. Og det ER mye bra og holdbare produkter, men jeg har ikke så mye, ikke trenger jeg heller, også syns jeg det er alt for dyrt mye av det.

Hvartfall siden jeg... ehhh... hvis noe har blir gammelt i en boks hos meg.... så går HELE boksen i søpla:o

Jeg har tatt ett standpunkt på at JEG skal ha denne DINGSEN :D

Hyper sa for siden:

Kan noen legge ut bilder av disse tingene?Ble nysgjerrig jeg nå..Og pris?
Og hvor man kan kjøpe?

MorStine sa for siden:

Distrea da, må ikke drive å legge ut sånne billiglinker;) Hehe... Det som er greit med å kjøpe Tupper er jo at om man skulle ødelegge eller miste noe, så er det bare å bestille en ny del, hele produktet er ikke ødelagt selv om kniven blir skjem (noe jeg fortsatt aldri har hørt om), eller lokket forsvinner.

Og jada, vi er da endel som fortsatt driver med det:)

Quick Chef ll koster 479,- + frakt. Mini Quickchef koster 259,-

Distrea sa for siden:

hehe, sorry. Men man må jo ha litt for en hver smak og kanskje også lommebok :)

Går for tupper jeg:D

MorStine sa for siden:

Jeg og;) Sender den til deg når jeg får den:klem:

jeef-micro sa for siden:

jeg har stavmixer med sånn hakker på jeg :) fort å greit og den er genial til både krempisking, osterasping og hkking av løg, blomkål osv :D

Distrea sa for siden:

Jeg også... men syns den også er litt liten jeg :o Jeg lager alltid opp ganske mye mat, når jeg lager ovnsretter og gryter. Derfor trenger jeg digre greier :p

MorStine sa for siden:

Quick chefen egner seg til det aller aller meste, men ikke til ost. Bare så man er klar over det. Den pisker 2 dl fløte til krem på under to min!

Distrea sa for siden:

Ikke mer enn 2 dl?... håpet den tok en boks jeg. Ser jo større ut enn den til stavmikseren?

MorStine sa for siden:

Altså, den rommer jo MYE mer, faren er bare at det kan piple litt over kanten når den sentrifugerer, siden det går så fort... Jeg helte oppi 3 dl og da rant det litt over kanten. Beholderen er på 1,5 liter...

Valeriana sa for siden:

Jeg har stor sans for kjøkkenduppedingser av alle slag, og
Tupperware er kjekt å ha! :)

Har en tremenning som driver og selger Tupperware, så jeg har kjøpt en del av henne. Hun har blant annet holdt party hvor hun viste hvordan quick chef`en virket, og jeg vurderte å kjøpe den. Ble ganske imponert da jeg så hvor raskt og enkelt hun lagde smoothie med den. Men siden jeg allerede har en foodprossesor som jeg er godt fornøyd med og bruker mye, vet jeg ikke helt om jeg har bruk for quick chef.

Distrea sa for siden:

VEEEEEELDIG synd den ikke tar hele boksen, fleste oppskrifter jeg har er nettopp 3 dl.
Men gleder meg til den uansett jeg. Bare det at den ikke går på strøm er ett pluss. Kjekk å ha med på campingen :)

MorStine sa for siden:

Den tar jo hele, men om du skal piske den til krem kan den søle litt. Om det er oppskrifter hvor man skal bruke 3 dl uten at den skal piskes til krem går det jo knallfint! Ett must på campingen;)

Distrea sa for siden:

Vi snakker KAKER her... :D:eek:

MorStine sa for siden:

Ja, takk, jeg kommer på kakesmaking;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.