KineC sa for siden:
Hei
Jeg har nå vært i ketolyse i 9 dager uten å gå ned et gram. Har prøvd å lese om dette i boken men der står det bare om ketose utslag uten nedgang etter lang tid på kuren. Noen som har noen råd?:)
KineC sa for siden:
Hei
Jeg har nå vært i ketolyse i 9 dager uten å gå ned et gram. Har prøvd å lese om dette i boken men der står det bare om ketose utslag uten nedgang etter lang tid på kuren. Noen som har noen råd?:)
Georgine sa for siden:
Start med å fortelle oss hva du spiser i løpet av en dag og ca mengde :)
KineC sa for siden:
Det er enkelt for det skriver jeg opp
Frokost:
2 egg med 2 ss fløte og litt gressløk
Lunsj
5 skiver bacon
Middag
Dette er forskjellig men kylling, koteletter osv med enten salat eller brokkoli
Kveld
Div forskjellige oster der det skal vært 0g karb.
:rolleyes:
Gerd sa for siden:
Spiser du deg mett til hvert måltid? Syns både frokost og lunch virker litt snaut.
Drikker du masse vann, 2-3 liter daglig
Hvor mye skal du ned i vekt?
:)
KineC sa for siden:
Nja...fikk nå beskjed om å spise litt mindre, så da gjorde jeg det. Jeg skal ned 15 kg ihvertfall. Jeg har en BMI på 31-32 husker ikke helt...
Ønsker ikke bli noe syl slank så jeg nøyer meg med litt former selv om vektnedgang :p
Drikker så my vann som mulig, men holder meg nok til 2 ltr om dagen. Mer klarer jeg ikke... :o
Georgine sa for siden:
Du kan godt få i deg mer fett.
Drikker du sukkerfri brus eller spiser sukkerfritt godteri?
KineC sa for siden:
Ja det hender jeg drikker litt pepsi max men det er det eneste faktisk. Jeg føler at jeg gjør alt riktig men det ligger jo tydeligvis en feil et sted :mad: Ellers er det ikke så mye annet som går inn i munnen her gitt.... Å stiksen er lille ..... :D så jeg går ikke opp da, eller ned...hehe....
Georgine sa for siden:
Det kan se ut som du får for lite grønnsaker, ligger du på 15 - 20 karber hver dag?
Ville fått på mer fett og droppet brusen inntil videre.
KineC sa for siden:
Men når jeg spiser mer fett får jeg beskjed om at det er for salt og kutte det ut... Jeg er litt forvirret merker jeg..hehe....
Men kanskje du vet om noen gode kilder til fett for meg? foruten bacon for eksempel?
Takk :D
Gerd sa for siden:
Pepsimax er vektbrems for mange :ja:
Det er i vertfall viktig å spise seg mett. Viss du går sulten, så går kroppen på sparebluss. Du skal spise når du er sulten, og spise deg akkurat passe mett. Ikke stappmett.
Jeg hadde ikke holdt fra lunch til middag på 5 skiver bacon i vertfall.
Og få i deg grønnsaker/salat til 2 av dagens måltider.
Lag deg en omelett med forskjellig i og ha til frokost. Eller et par stekte egg med 3-4 skiver bacon.
Gjerne en blanda salat til lunch, med kylling, ost grønn paprika, litt løk. Og litt olje i.
Ikke vær redd for å bruke fett, smør og oljer.
Fett inn er med på å forbrenne fett i kroppen. Og vannet er med på å skylle det ut :)
Viss stix er mørkest, kan det indikere på for lite vann.
Gerd sa for siden:
Bacon er salt ja. Så det går an å begrense.
Fett er ikke salt. Bruk smør og oljer til hvert måltid.
lag deg gjerne en fet saus. Sjampinjongsausen i boka er veldig god.
Og få i deg 15-20 karber dagen, mesteparten i form av grønnsaker som vokser over jorden.
KineC sa for siden:
Jeg går faktisk i grunn ikke å er sulten heller, for det er det som har hendt på denne kuren. JEg er ikke så sulten lenger. God er jo det...:D
Men skal prøve å få i meg noe fett jeg... og mer til lunsj så får vi se :D
Takk takk :D
Gerd sa for siden:
Spis slik det er behagelig for deg :ja:
Og husk, at den første uka bruker kroppen tiden på tilvenning til kuren. Og at det største vekttapet kommer i uke 2/3. Så blir det moderat vektnedgang. (Boka side 90)
Så det er ikke hele tiden det er ting som er gjort feil som er årsaken, men kroppen trenger litt tid.
Lykke til videre :heia:
Betty Boop sa for siden:
håper det ordner seg med mer fett i måltidene:)
Jeg har erfart mye av det samme som deg ( vekten stille i 3 ! uker, men lilla farge på stix), skjønner av svarene her at jeg må kutte helt ut pepsi max. :eek:
lykke til!:D
Gerd sa for siden:
Jeg har kutta helt ut pepsimax. Mest fordi det trigger søtbehovet mitt. De få gangene jeg tar et glass, blir det nå cola light. Den påvirker ikke blodsukkeret for mange, slik som pepsimax og cola zero:)
Betty Boop sa for siden:
Ååå,der reddet du meg.:D cola light er helt ok smak, men hva med tab extra og ketolyse?
Gerd sa for siden:
det vet jeg ikke.. For meg smaker tab extra som myrvann :o
Joika sa for siden:
Tren.
Jeg går ikke ned et gram uten.. uansett.
Georgine sa for siden:
Gode fettkilder er cocosa eller mct.
michelle_a sa for siden:
Jeg har hatt det som deg også. Jeg har gått på den i tre uker nå, og de to første ukene gikk jeg ikke ned noe særlig.
Jeg ble bare mer og mer deprimert når jeg gikk på vekten, så for at jeg ikke skulle gi opp, la jeg vekk vekten i halvannen uke... og nå har jeg gått ned 3, 2!!
Ikke tenk så mye på vekten de første ukene, men heller mål deg :)
Betty Boop sa for siden:
gleder meg til å gå ned så jeg kan klistre inn en sånn fin "ticker":ja:
tror jeg setter bort vekten...blir jo smårar:)
Valeriana sa for siden:
For kvinner er det også viktig å huske at vekta kan variere den del i forhold til menstruasjonssyklusen. Det er vanlig å samle litt ekstra vann i kroppen før mensen. Selv suger jeg til meg vann som en svamp før mensen, og kan gjerne gå opp to kilo bare i ekstra væske.
Lindabtn sa for siden:
Jeg måtte kutte helt ut bacon, det bare stoppet helt opp for meg når jeg spiste det.
Lykke til ellers :klem:
MorStine sa for siden:
Masse gode råd her. Følger du dem er jeg sikker på at du vil få resulater rimelig kjapt!:ja:
Jeg kutta ut Zeroen min og drikker nå bare cola light, synes ikke den er like god, men det funker...
Smula sa for siden:
Sjekk på flaska hva slags søtstoff Tab inneholder. Hvis det står aspartam er det det samme som i Pepsi Max og da bør du styre unna. Som nevnt er det ganske mange som stopper opp pga det.
Smula sa for siden:
Jeg også. Slår aldri feil, eser ut som en badeball hver eneste måned!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.