< Tilbake til oversikten

sikkert ett dumt spm.. men spør allikevel...

janine75 sa for siden:

jeg er så lei av salaten min til lunsj!!! (generelt sett salat i det hele tatt) så nå er vel alternativet enten å kjøpe vanlig thousand dressing og ha på eller spise lavkarbo brød! ( baker selv av deres oppskrifter) er så lei av alle mulige varianter dressing jeg har laget selv nå.... og klarer ikke flere dager uten dressing!!!

hjelp meg!! vil det stoppe helt opp om jeg spiser brød til både frokost og lunsj?? kan jo selvsagt ta litt omelett.. hva vil dere anbefale ( dere som har så mange gode svar...)

jeg er i en ståstilleperiode igjen.. og det er så slitsomt!!! jeg vil nemlig ikke gi opp, men vil heller ikke at det jeg spiser skal gjøre ting verre heller!!

hjelp!! ( har forresten sluttet helt å spise bacon! )

Ludviginne sa for siden:

Jeg har bakt bollerundstykker jeg, fant oppskrift på det, som jeg har hatt med til lunsj, sammen med blomkål eller tomat eller noe sånt...

Gerd sa for siden:

Lag deg omelett, eller "pipper" forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5027

Frokostpannekaker: forum.lavkarbo.no/blog.php?b=47#comments
Ziggylapper: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11874 Gode med pålegg
Ziggylapper er forresten veldig gode som fyllte minipizza: 1ss røre på plata, litt spekemat,tomat, løk, paprika, ost. Så litt røre på toppen

Finn ting du liker, og sett sammen til et måltid. Ta deg lavkarbobrød. Godt med smør på. Tynne skiver med masse pålegg :ja: Delikat har deilig rekesalat og reker/sjampinjong i majones med minimalt med karber.

Kyllinglår, kotelett, rester etter gårsdagens middag er også alternativer

:)

Nille sa for siden:

Hvorfor kan du ikke spise dressing ? Tåler du det ikke ?

Du kan spise egg i alle farger og fasonger til frokost, lunch og midd

Å variere er det aller vikigste. Både grønnsaker OG dressinger. Dressinger kan lages av bl.a. oljer og rømme/creme fraiche med forskjellige krydder smakstilsetninger. Og om du kun liker thousand island (så aner duikke hvor mange gode smaker du går glipp av) kan ddu sikkert finne en som har lite karber (under 5 pr 100 gram). 1 ss veier ca. 14-15 gram, da der det ikke så ille.

:D

Distrea sa for siden:

Jeg er så glad i middag jeg... har gjerne middagsrester til lunsj:)

janine75 sa for siden:

takker for svar folkens! så om jeg spiser mer brød en periode så gjør ikke det noe? har også stekt slike bolle/rundstykker...
men har kokt egg igjen nå så prøver en dag til med salat til lunsj! ( var ikke nok til å lage omelett...)

hihi... jeg går sikkert glipp av en hel del når det gjelder dressinger! sikkert derfor jeg er så dritt lei de jeg har lagd også! blir litt ensformig liksom. men slike oljer får jeg bare ikke ned....

Selma sa for siden:

Fader Martin har dressing med under 5 karber pr. 100 gram, og den er kanongod :D Bare sånn i tilfelle du fant ut at du skulle bruke "kjøpe-dressing".....;)

janine75 sa for siden:

tusen takk for tipset! da skal jeg se etter den.. hvor har du funnet den hen?

Selma sa for siden:

Sist så sjekket jeg på Obs og de hadde den. Ellers så er jeg ikke helt sikker. Det er litt ulikt rundt omkring....Men Obs har den ihvertfall.

Bee sa for siden:

Supergod dressing:
1/4 boks CF
litt raspa agurk
1/2 ts karri
bittebittelitt splenda
2 ts sukkerfri ketchup
1 fedd hvitløk eller hvitløkspulver etter ønske.
Litt tørket dill eller persille for utseendets skyld. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.