Eilan sa for siden:
Uke 48 begynner jeg på Atkins' induksjon. Vil noen være med på rens?
Eilan sa for siden:
Uke 48 begynner jeg på Atkins' induksjon. Vil noen være med på rens?
nellie sa for siden:
jeg vil være med på rens:D
Eilan sa for siden:
Kulere enn kult!
Lindabtn sa for siden:
Vi kan godt være her også, men vi må fortsette å være på bloggen å :D
Jeg er i vert fall med :D
Gleder meg
Eilan sa for siden:
Ja, i bloggen også! Tenkte bare det er lettere å samle alt her enn å surfe rundt i hverandres blogger. Dessuten, her kan enda fler slenge seg på om de vil :)
Lindabtn sa for siden:
ja det er sant. legger den til favoritter :D
Lindabtn sa for siden:
det er jo lurt å gjøre med blogginnlegg oxo. har laget en egen mappe med "rens", der samler jeg alle blogger og innlegg jeg følger med på...
Evita sa for siden:
Kanskje dumt spørsmål, men hva er rens...? Hvordan virker det er vel egentlig spørsmålet?
Lindabtn sa for siden:
har i vert fall planlagt middagene denne uken:
Middag mandag: Kylling med brokkoli
Tirsdag: Stekt sei med salat
Onsdag: Tomatsuppe
Torsdag: Da er jeg på jobb til halv 9 så det blir noen brødskiver på jobb og forhåpentligvis krabbeklør når jeg kommer hjem :sikle:
Fredag: Julebord så da blir det mye kjøtt med grønnsaker til
Eilan sa for siden:
Ikke for å være kjip søtis, men er det ikke cottage cheese i brødet ditt? Det er neinei vettu.
Lindabtn sa for siden:
Rens er å følge atkinsinduksjon. Spise rent. se på disse linkene så skjønner du det :D
karbojunkie.wilhelmsen.biz/forum/showthread.php?t=270
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
Lindabtn sa for siden:
Jo :rodme:
Men tenkte å kutte ned til en skive, heller det i stede for bacon til frokost for det får jeg så syyyyykt mye vann i kroppen av
Eilan sa for siden:
Motivasjonen min for å gå på rens nå er julebordet om to uker. Regner med at etter det har kaffeabstinensen og annen abstinens gitt seg såpass at jeg ikke trenger annen motivasjon enn at vekten går nedover. :) Imorgen tidlig måler jeg meg og legger ut de fryktelige fakta her. Har ikke vekt, vurderer å kjøpe til neste mandag.
Nannah sa for siden:
"Nannah skriver seg motvillig på lista"...hehe
Eilan sa for siden:
Ok, frøken "alt eller ingenting", :lol: spis brødet du
Eilan sa for siden:
Jeeee!
Lindabtn sa for siden:
Spiser jeg bacon går jeg opp i vekt, så jeg må bare droppe det. Drikker heldigvis ikke kaffe, så slepper å slite med det :p
Skal på julebord til fredag så lurer på hvordan jeg skal klare det uten alkohol :D Spørs det!! Men de har i vert fall mye god mat for en hver gane, så jeg trenger vel ikke bekymre med på den fronten. Typisk at det skulle komme da.....
Lindabtn sa for siden:
hehe, trekker det tilbake :lol:
Men jeg må fortsatt ha brødet mitt :p
Hva spiser du til frokost da??
Hva med soyaflak med soyamelk??
Det spiste Georgine på rens om jeg ikke tar helt feil... (correct me if im wrong)
Eilan sa for siden:
Egg og bacon tenker jeg. Eller omelett med litt av ostekvoten og kanskje til og med litt fløte.
Har gått til innkjøp av koffeinfri kaffe for første gang ever. Håper det smaker ok, så blir det i det minste bare hodepine å takle. Er veldig knyttet til morgenkaffen.
Lindabtn sa for siden:
Så er det min kresenhet igjen da. LIKER FAEN IKKE EGG, og det PLAGER meg..... Det må jeg begynne å gjøre snart, det hadde hjulpet veldig...
Hva med majones egentlig???
Eilan sa for siden:
Ajajajajaj! Det må du begynne å like ja, heh heh. Majones er toppen, så lenge den ikke inneholder sukker eller transfett. Står endel om det på forumet, inkl tips om bra majoneser, let deg frem!
Lindabtn sa for siden:
hmm, hvilken majo er det som ikke inneholder det da :confused:
må kanskje lage fra bunnen av da
Bee sa for siden:
Jeg er med på min renseuke nr 2!
Men jeg kommer til å spise brød med cc i. Det stopper meg ikke fra vektnedgang, og i tillegg er det ikke så mye brød om dagen jeg spiser at det gjør noe.
:D
4 cm rundt magen er nå borte siden forrige mandag. :heia:
Lindabtn sa for siden:
Hellmanns real mayonese som man får tak i på meny.... Har ikke meny her eller :(
DRITT BY!!!
Eilan sa for siden:
:heia: :heia: :heia:
Trenger ikke følge samme retningslinjene da! Så lenge vi henger her sammen og motiverer hverandre. Renseuke nr 2, weee!!
Eilan sa for siden:
Det er jo den som blir best. Lag en solid porsjon bare :)
Lindabtn sa for siden:
Så bra, superbra resultat :heia:
Kommer til å spise brød jeg oxo, heller kutte ned på mengden.
Lindabtn sa for siden:
Men jeg lurer fortsatt på om jeg kan spise soyaflak med soyamelk???
Eilan sa for siden:
Sjekk om soyamelken har sukker, det har den gjerne. Ellers vet jeg for lite om soya til å vite om det er ok.
Lindabtn sa for siden:
Kjøper usøtet soyamelk, så da er det greit da kanskje :D, da er frokosten reddet
Tuppen sa for siden:
jeg er også med :p
bacon kan jeg heller ikke spise.. legger på meg av de :confused:
skal sette meg ned for å skrive ukas middag etterpå :p
Eilan sa for siden:
Banne meg Tuppen, la plutselig merke til ticker'en din, steike så flink du har vært!!!!! :heia:
Lindabtn sa for siden:
Klare for i morra da jenter??
Holder på å lage meny for uken nå...
Eilan sa for siden:
Reddi! Oi, ukemeny er kanskje en god plan det. Begynner friskt imorgen tidlig med eggerøre og bacon. På Atkinsbarene mine står det at de kan spises på induksjon. None som har erfaring med det?
Bee sa for siden:
Klar som et egg! :D
Bee sa for siden:
Klar som et egg! :D
Lindabtn sa for siden:
:ja: Det står på barene at de kan spises i fase en (induksjon) men det er vel ikke det som er helt meningen. Jeg har ikke pleid å spise de på renseuke i og med at jeg helst ikke skal ha søtstoff.....
Eller hva mener dere??
Lindabtn sa for siden:
Deler du matplanen med oss Bee?? Her eller i bloggen din
sjokoman sa for siden:
Årh jeg renger en rense uke, seriøst. Lurer på hvordan det er med proteinpulver i den uken,til frokostpannekaker ol. Lov eller?
Eva sa for siden:
Kjempefine sider HP har ang. induksjon. Men hvorfor kan man ikke spise cottage cheese? Det er jo bare 1,5 g karber pr 100 g.:rolleyes:
Lindabtn sa for siden:
Heng deg på da vel :D
Det med proteinpulver er jeg ikke sikker på asså.
Lindabtn sa for siden:
Det er jeg igrunn ikke sikker på. Tror greia er at man skal holde seg til kjøtt\fisk og grønnsaker. Ikke ting som ost\fløte\rømme osv....
Ikke noe klart svar, men det kommer sikkert :D
Eva sa for siden:
Takk så langt!:)Lindabtn sa for siden:
Det står jo i reglene for induksjon at splenda er lov.... Hva sier dere??
sjokoman sa for siden:
Ja jeg er nødt til å skjerpe meg skikkelig nå. Blir med. jeg har drukket pepsi max,cola light og zero hele tiden jeg8tatt av 17 kg) men man bør nok være forsiktig med det. Litt går vel. . . . .
Nille sa for siden:
Dere går på ketolyse kuren og snakker om Induksjon ? Blir litt forvirra nå jeg..... :wacko:
Men om dere mener Atkins Induksjon - så er hva som står i boka (og på sidene her) det riktige. I Atkins sin tid var det IKKE tillatt med barer på Induksjon. Det står klart og tydelig i reglene for induksjon "står det ikke på lista - ikke spis/drikk det". Om noen kan finne "barer" på lista vil jeg gjerne vite hvor det står ;) Om Atkins Nutritionals (som Atkins enke solge hele selskapet til) har funnet ut at det er greitt fordi de kan tjene mer penger, velger JEG iallefall å følge Dr. Atkins sne egne direktiver, - og det betyr "cut the frankenfoods" - dvs. kutt ut ferdigvarene - iallefall under induksjon.
Erfaring viser også at kroppen reagerer på ferskoster (cc) (det skal derfor ikke spises før steg 2 på vedvarende stigen) og fløte (anbefales kun i små mengder) og at disse produktene kan hemme vekttapet. Det ser ut til at de fleste tolererer syrnede produkter bedre enn ikke syrnede, så rømme og creme fraiche er OK.
Men om der MÅ ha CC er det jo ingen som hindrer dere i å spise det ! :)
Og Splenda er lov !
Bee sa for siden:
Målet mitt er først og fremst og ikke tilføre kroppen kunstig søtning.
Minimalt med meieriprodukter, men i og med at de ikke stopper min vektnedgang spiser jeg litt ost innimellom og tillater meg små dæsjer med fløte og rømme til middag. Men ikke hver dag selvsagt. ;)
Prøver å spise minst mulig brød, men har jeg det travelt f.eks når jeg har nattevakter blir det litt av det.
Drikker kun vann og farris med eple. Dvs IKKE farris med søtning.
Eilan sa for siden:
Er jeg som snakker om induksjon. Tror det er et mangfold av ulike kurer som skal følges fra imorgen av i denne tråden, men jeg skal uansett på induksjon slik Atkins beskriver den. Takk for info ang. barene, det står på pakningen at de er tillatt på induksjon, men det høres riktigere ut det du sier. Dessuten mistenker jeg at jeg er blitt hekta på søtstoffet, så det er uansett bra å ta en real pause fra dem.
Lindabtn sa for siden:
Da skal jeg prøve å lage brødet mitt med rømme i stede for CC. Kan være det blir like godt.
Ryktene sier jo at Nille-uke er en form for induksjon ala Atkins, det er vel det vi alle skal gå etter. Jeg følger i vert fall den type Nille (whatever you call it) uke som jeg har hatt før. Minimalt med ost, fløte, rømme og søtstoffer. Mye kjøtt og fisk og grønnsaker, litt brød. Og det har funket for meg så da ser jeg ikke noe poeng i å endre på det :)
Men ellers da folkens?? Går det greit??
Eilan sa for siden:
Er helt ute. Sukkerabstinens, uten at jeg helt skjønner hva det er jeg har spist som hadde så mye av det. Koffeinabstinens så det griner etter. Så noe skjer! Har neon-urin og godsmak i munnen allerede. Mmmmm.
Har en liten henstilling til dere her: Det virker som noen er veldig opptatt av regler for hva som kan og ikke kan spises. Vi er ikke på det samme opplegget. Noen av oss. Dette er et sted vi kan henge og hente motivasjon til å holde på videre. Grunnen til at jeg følger induksjon er at jeg aldri har prøvd det før etter boken og er spent på hva som vil skje. Om dere vet dere tåler kaffe, eller nøtter, eller cottage cheese, whatever, da vet dere jo det. Ingen vits å følge noen bok da.
Er du på rens, er du velkommen her, uansett hvordan opplegget ditt ser ut! :klem:
Lindabtn sa for siden:
Tror du hinter litt til meg her Eilan ;) men greia er at jeg vil ha litt konkurranse. Noe som jeg og en annen gjorde var å følge samme opplegg og se hvordan resultatet ble når vi var ferdige. Mitt resultat var minus 2 kilo på en uke :D
Men skal slutte å kjase mer om det vettu, vi spiser det vi føler for, dermed basta :D
Eilan sa for siden:
Men søtis, tenk om vi ikke går ned et gram da! Hehe, er vel her for å henge og støtte hverandre og kunne syte litt til hverandre og slikt. Meg om hodepinen min for eksempel. Syt. Syt. :klem:
Lindabtn sa for siden:
Hehe, har heldigvis ikke opplevd hodepine på ketolyse (utenom de to første ukene da) Det jeg kan syyyyte av er at akkurat nå har jeg JÆVLI lyst på en stor skje av nugattien som står i skapet. Det er noe av det beste jeg kan få på skiva, og i skjeen, og i munnen (legg merke til "noe av det" :p)
Sukker holder på å ta knekken på meg. Vil ha brødskive med pålegg, vil ha rømmegrøt med mye splenda, vil ha potetgullet som ligger på Sven sitt rockerom. Det er ikke noe jeg ikke vil ha.
Vi kan syyyte sammen.
(ps. Eilan, har du tenkt til å vise deg fram snart??)
Eilan sa for siden:
Nei :D
Sukker er en svinepels. Flink som ikke gir etter!
Lindabtn sa for siden:
:ja:
Tidligere bruker sa for siden:
Er litt forvirra nå....når det gjelder renseuke mener jeg:)...er det meningen at de som er med på dette skal skrive litt om det i èn tråd eller??
Eilan sa for siden:
Vet ikke helt. Tenkte vi kunne henge her sammen, men så skle det litt ut. Funker jo fint å hoppe rundt i hverandres blogger også. Mange muligheter!
Tidligere bruker sa for siden:
ja det er mange muligheter...hadde vært greit med èn samlende tråd da..
Noen som har oversikt om hvem som er med?
Eilan sa for siden:
BiB, Bee, Nellie, Stephan, Nannah, Lindabtn og Eilan er på rens. Kanskje fler.
Lindabtn sa for siden:
Sei til middag i dag, nam, det var godt det. God og mett i massan nå.
Nå skal jeg fortsette å se Star Wars ll. Er blitt evig SW fan og ser filmene om og om igjen. Og så er det Cæsar tid :D
Eva sa for siden:
Jeg ble inspirert av denne tråd, så jeg er også litt på rens. Spiser dog to skiver Iset-brød (med redusert høyde), eller to Ziggy-lapper pr dag. Ellers bare kjøtt og grønnt.:p
Tuppen sa for siden:
er fortsatt med jeg :p
hodepinen har startet å snike seg til... men har holdt mej unna all søtstoffer heldigvis!!! tross all julebakingen
Lindabtn sa for siden:
Fy fader Tuppen, du er flink, holder på å dæve etter TO JÆVLA dager.... Sånn var det forrige gang også. Vært helt for jævlig. Det er sikkert bare fordi jeg vet jeg ikke kan spise "hva jeg vil". Kroppen bare nekter å samarbeide
Eilan sa for siden:
Tror du har abstinens jeg Linda. Det går over søtis. Bare spis nok.
Lindabtn sa for siden:
JAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!
Pleier nesten adlri å ha det, snufs
Eilan sa for siden:
Tar ikke mange dagene :klem:
Tuppen sa for siden:
holder meg opptatt med å bake til jul ( ser på det som belønning senere) og holder meg opptatt med ting i stedet for å sette meg foran tv ( da har jeg som oftest lyst på noe :p )
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.