hei, jeg er helt ny her inne. tenkte jeg skulle prøve denne diette.
kan noen gi meg rask input i hva man kan spise, hva man ikke kan og hva man skal spise? Bare slik at jeg vet sånn noen lunde. Har ikke fått lest så mye omdietten ennå. Skal ned ca 15-20 kg. PÅ forhånd takk;)
Velkommen til Lavkarbo. Her kan du glede deg til å bli mer kjent!:)
Jeg er ikke helt med på hvilken diett du tenker å starte på, eller hvilken filosofi du vil følge. Det er lettest å råde deg hvis man vet det. Ellers se på den side Distrea linker til, hvor du kan du lese om de forskjellige filosofier og finne ut hva som passer best for deg.
Mange bøker. Fleste her inne følger ketolysekuren, så den er sikkert fin.:)
Eller du kan kjøpe Skademan sin bok, eller du kan kjøpe Atkins.
Alle filosofiene jeg linket til først har bøker. Så ja, du gjør lurt i å kjøpe en bok :)
Jeg selv følger ketolysekuren og synes den er veldig enkel, spiser alt av rent kjøtt,flesk fisk etc, holder meg på ca 20g karboer om dagen, noe som betyr at brød, poteter, frukt, pasta, ris etc er bannlyst. men alt det andre godteriet da. egg og bacon til frokost hver dag, ribbe til middag idag.
det er bare å kose seg gjennom denne kuren.
Lykke til uansett hva du velger av filosofi.....
Drikk masse vann, gjerne 2-3 liter daglig
Hold deg på 15-20 karber dagen, mesteparten i form av grønnsaker som vokser over jorden.
Reint kjøtt, fisk, kyllig
Fett er viktig. Bruk meierismør og kaldpressa oljer. Stek maten i fett, ha fett i sauser osv...
Fete oster, egg...
Spis når du er sulten, spis deg mett, men ikke stappmett.
Disse fine linker var å finne i en annen tråd ang Atkinsinduksjon. De gir et veldig godt bilde på hva Ketolyse er selv om dette er en litt strengere variant, men stor forskjell er det nå ikke.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.