Jeg kjenner jeg blir skikkelig matt av å lese gjennom alle de forskjellige diettene/kurene her inne. Det blir rett og slett for mye, og jeg kjenner det blir skikkelig overload i hjernebarken:D
Derfor spør jeg heller om råd hvordan jeg skal gjøre det dersom jeg kun er ute etter å holde meg unna karbohydrater og samtidig få en effektiv nedgang i vekta? Jeg behøver ikke nødvendigvis følge en spesiell navngitt diett med andre ord:) Jeg hadde opprinnelig bestemt meg for å begynne først etter jul, men jeg har i flere dager nå vært så nedfor hver gang jeg ser mitt eget selvbilde. Jeg får dårlig selvfølelse hver gang jeg putter noe i munnen, og det gir meg en følelese av å spise enda mer "tull". Jeg har en mann som er skikkelig glad i kaker og søtt, og har et mer eller mindre dårlig kosthold. Ikke har han faste måltider heller, så det har bestandig gjort det så vanskelig for meg å "holde ut". Så nå VIL jeg igang asså:D
Er det da noen som kan guide meg gjennom det viktigste?
Hvis du ikke har tenkt til å føge noen filosofi er grunnreglene å holde seg unna mel, sukker, pasta, ris, potet. Hold deg til ren mat (ikke pose sauser og slikt) Spis grønnsaker som vokser OVER jorda.
Takk for svar:) Denne har jeg lest:) Men jeg er litt rar da, for jeg syntes det blir litt for mye mas og tjas med denne ketolyse-dietten. Jeg syntes å huske at jeg leste at ketolyse diett er spesielt velegnet for mennesker som er særlig overvektige og vil gå ned en del kg? Eller tar jeg helt feil nå?
Jeg vil ned ca 6-7 kg, og etter det så vil jeg kunne fortsette å spise mer eller mindre "vanlig", altså ikke måtte ta sånne ketolyse-stix og følge et så sinnsykt strengt regime.
Lar det seg gjøre tror du, eller er jeg helt på viddene her?
Jeg er ellers VELDIG glad i grønnsaker, og også frukt. Men frukt er visst ikke så bra har jeg skjønt?
Hehe.. jada, det er klart sier hun mens hun skreller seg en mandarin .
Det vanskeligste for meg en å ikke spise pasta og ris. Men jeg har klart det før og skal klare det igjen.:D
Så først nå at du skal ned 6-7 kilo. Det er jo lite, men jeg har faktisk ei venninne som skulle akkurat det. Hun kuttet ut brød, pasta, ris, potet, sukker, brus,
Spiste grønnsaker, egg, kjøtt og et par fiber-rik om dagen. Gikk ned noen kilo på det
Hvis du har kun 6-7 kilo du vil ned, og du syns det blir vanskelig å kutte pasta og ris... så bør du kanskje overveie noe annet?
Du bør starte med å finne ut hva du kan forsake, når du har funnet ut av det, er det enklere å finne noe som passer best for deg og din livsstil:)
Før det tror jeg ingen kan hjelpe deg.... sorry :blomster:
Jeg kan godt klare å holde meg unna ris, pasta og brød. Sukker også skal jeg klare. Men jeg må liksom ha noen verdige alternativer:D Jeg har lest litt på frokost-menyen her inne. Det var masse godt med egg. Det er frokost som er vanskeligst synes jeg, for man har ofte så dårlig tid da.
Middag blir litt lettere:)
Og så er det mellommåltider og snacks da...
Hva i all verden skal jeg finne på mens mannen gubler på ei stor skål med smågodt og drikker brus? :confused:
Jeg må ha noe som frister meg mer enn sukker og godterier jeg...;)
....men en annen ting er at jeg må lære meg å stoppe å spise når jeg kjenner at jeg begynner å bli mett, og å ikke spise for fort. Disse to er en dårlig kombinasjon...
Desverre, så er jeg en av de som ikke akkurat er særlig glad i trening. Men når jeg begynner å jobbe igjen i starten av januar nå, så skal jeg se at det blir masse bedre;) JEg har en veldig fysisk krevende jobb hvoe jeg er på bena hele dagen. Vil tro at det tilsvarer halvannen time på helsestudio hver dag:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.