Enig med Gerd, jeg synes også det brødet er godt.
Det minner meg hovedsaklig om sånn dansk rugbrød/solsikkebrød, men det er jo da ikke så mørkt og smaker ikke rug.
Men det er ganske kompakte saker, så får du lyst på noe lettere, prøv Nannah-lappene på oppskriftsforumet.
Jeg syntes ikke det var så innmari godt, og jeg liker GROVE brød, som feks rugbrød. Men dette var ikke det beste jeg hadde smakt. Anbefaler mye heller isetbrødet:nikker: :ja:
Bakte det i går, men er ikke helt overbegeistret... Men godt med en brødskive igjen :)
Likte ikke at linfrøene ble så merkbare og "harde" liksom. Lurer på om det hadde vært bedre å bløte dem først eller male dem??? Hvordan maler jeg dem egentlig?
Ang karboinnholdet så så jeg etterpå at det står 1 karb. pr skive....men det må være fryktelig tynne skiver. For jeg regnet ut at med mine ingredienser (de som står i oppskriften) så ble det 45,8 karber totalt. Og brødet veide ca 1 kg og brødskiva mi nesten 50 g...så da er det tett oppunder 2 karber pr brødskive....
Sier jo ikke at det er MYE da, men det er DOBBELTSÅMYE som det står at det skal være...
Hallo!
Jeg skal notere meg din frustrasjon å tenke på dette når jeg skal trykke opp etikettene til boksene. Da vil det også komme en mye bedre oppskrift på vafler.
Til da: regn med 1 gram KH pr skive.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Vel, så lenge jeg får dem ut av jernet, skal jeg være glad og lykkelig - smaken var god forrige gang også, den. :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.