< Tilbake til oversikten

Bakemiks brødet - spm

Linnmk sa for siden:

Tenkte å forsøke å bake det brøde som det er oppskrift til bak på boksen med bakemiks...

Men lurer på om noen har forsøkt det og hvordan det er/smaker?

Og hvor mange karbo er det i 4 dl bakemiks???

Litt småirritert for at brødets karboinnold ikk ekunne stå der...og såååå tåplig at antall karbo i miksen er pr 100g mens vi skal bruke 4 dl
HALLO!

NOen som kan hjelpe?

Gerd sa for siden:

På boksen står: Hildeborgs grove proteinbrød ( ca 1 g karbohydrat pr. skive) :)

Jeg syns brødet er veldig godt :ja:

Smula sa for siden:

Enig med Gerd, jeg synes også det brødet er godt.
Det minner meg hovedsaklig om sånn dansk rugbrød/solsikkebrød, men det er jo da ikke så mørkt og smaker ikke rug.

Men det er ganske kompakte saker, så får du lyst på noe lettere, prøv Nannah-lappene på oppskriftsforumet.

MorStine sa for siden:

Jeg syntes ikke det var så innmari godt, og jeg liker GROVE brød, som feks rugbrød. Men dette var ikke det beste jeg hadde smakt. Anbefaler mye heller isetbrødet:nikker: :ja:

Linnmk sa for siden:

Bakte det i går, men er ikke helt overbegeistret... Men godt med en brødskive igjen :)
Likte ikke at linfrøene ble så merkbare og "harde" liksom. Lurer på om det hadde vært bedre å bløte dem først eller male dem??? Hvordan maler jeg dem egentlig?

Ang karboinnholdet så så jeg etterpå at det står 1 karb. pr skive....men det må være fryktelig tynne skiver. For jeg regnet ut at med mine ingredienser (de som står i oppskriften) så ble det 45,8 karber totalt. Og brødet veide ca 1 kg og brødskiva mi nesten 50 g...så da er det tett oppunder 2 karber pr brødskive....

Sier jo ikke at det er MYE da, men det er DOBBELT MYE som det står at det skal være...

Hvor finner jeg oppskrift på Isetbrødet? :):)

Torkil sa for siden:

Hallo!
Jeg skal notere meg din frustrasjon å tenke på dette når jeg skal trykke opp etikettene til boksene. Da vil det også komme en mye bedre oppskrift på vafler.
Til da: regn med 1 gram KH pr skive.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

reidun50 sa for siden:

Syns brødet er kjempegodt!

Smula sa for siden:

Smaksmessig eller konsistensmessig? Prøvde oppskriften på burken én gang og jeg fikk ikke vaflene ut av jernet.

Torkil sa for siden:

Hei
Konsistensen blir SPRØ, smaken nøtteaktig/neutral.
vennlig Hilsen
Torkil :)

Millsi sa for siden:

Kan vi se en forhåndsvisning av oppskriften? :D

MorStine sa for siden:

:rotter-seg-sammen-og-sikler::D

Smula sa for siden:

Vel, så lenge jeg får dem ut av jernet, skal jeg være glad og lykkelig - smaken var god forrige gang også, den. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.