Ja, jeg stikker nesa fram igjen, i pur lykke over at nok en milepæl er nådd :)
Tusen takk til forumet, både eiere, hjelpere og brukere, dere er gull verd!! At jeg klarer det bør overbevise alle om at da kan de også klare det, jeg er i utgangspunktet ikke kjent for min viljestyrke i fht "slanking" (har utallige mislykkede forsøk bak meg) , men så er da ikke dette en vanlig slankekur heller, men god og riktig mat som holder humøret jevnt, energien oppe, gir en lov til å være mett, gir bedre hud, hår og generelt velvære.
Gratulerer så masse BiB med minus 40 kg. Det er jo bare helt fantastisk!!:eek::D Ja er det ikke deilig å vite at man bla har dette sted, og at det alltid er litt trøst å hente i når man har en nedtur, og støtte og jubel på oppturer!?:p
Stort gratulasjonsklem og hjertelig lykke til videre!! :klem:
:D og tror dere at jeg komme rtil å få sove?? Jeg er så gira at det nesten er nifst! Men herlig :ja: :D
Takk for all oppbacking og ros, hver og en av dere!!
Takk, takk, det er nesten uvirkelig å tenke på det. 80 pakker SMØR... det er mye det, like mye som en gjennomsnitlig 6. klassing tror jeg..:eek: Jeg får meg likesom ikke til å tro det, men fikk en aha-opplevelse i dag da jeg måtte ha jakke m hette pga været på morgenkvisten- den var alt for stor, jeg svømte i den. Herlig!! Og det e rutrolig deilig å være over halvveis, ikke sant Peita?
:)
GRATULERE*Rmed en fantastisk flott vektnedgang - du er helt utrolig:heia::heia::heia:
Hadde jeg brukt hatt, skulle jeg tatt den av for deg, for du er bare helt tipp topp:) En inspirasjon for oss alle og en fantastisk bidragsyter her på forumet. Heia BiB!!!!
Takk for det, i dag tillater jeg meg dog litt kunstig søtstoff og fløte, men i morgen er det på ribba igjen! Steker også opp en ny til å ha med på jobbreisa.
Jeg har stått stille en god stund og kjente meg svært motivert for litt fart på nedgangen. Har før erfart at det er vanskelig for meg å få i meg nok fett siden jeg ikke tåler meieriprodukter (bare SMØR), da stopper nedgangen. Og for lite fett... ja da stopper også nedgangen. Så nå har jeg i noen tid spist hovedsaklig ribbe til alle måltider, og kjenner det gjør MEG godt. Dette anbefaler jeg IKKE til andre, med mindre man har MANGE, MANGE kilo som skal av, har hatt LAAANGT platå og har forsøkt andre metoder. Jeg spiser lite grønnsaker, også det for en periode, men kompenserer etter beste evne med tilskudd.
Håper dette var et informativt svar :) (poenget mitt er, om noen er i tvil, at mitt kosthold for tiden ikke er et eksempel til etterfølgelse)
Takker for svar:) Jeg har ikke så mye som skal av nå, så skal ikke spise ribbe til alle måltider, var bare nysgjerrig:D Men gleder meg veeeeldig til jeg skal spise ribbe til jul:spisesnak
Tusen takk! :)
Nei, det har slett ikke alltid vært lett, hverken på den ene eller den andre måten, men det jeg virkelig har erfart dette året er at hver dag står for seg selv og det er jeg som skaper dens verdi. Livet er i sannhet her og nå, jeg taper så mye om jeg lever det mer i fortid eller framtid framfor nåtid.
Javisst er det det. Har strevd veldig for å komme i gang igjen etter sommeren, men det viktigste er at jeg ikke legger på meg. Takker dere her inne for det :o Har vært veldig motivert i det siste og kjører ED kombinert med lavkarbo... Så nå håper jeg at det blir resultater etter hvert. Jeg merker at selvfølelsen også kommer snikende tilbake med vektnedgangen og det er herlig. Delig å finne tøy som plutselig er for STORT :D
He, he, du valgte nå rett dag å spørre på :p I dag har jeg hengt med leppa, men den er på tur oppover igjen, takket være god støtte og oppmuntring i journal og blogg, samt fra en fantastisk fastlege.
Den 27.12. hadde jeg gått ned ytterligere, nesten 2 kg til, til 103,2 om jeg ikke husker feil, men den 3.januar viste jammen vekta 106,6 kg, og jeg gikk rett i kjelleren. Gråt og låt, masse selvbebreidelser, følelse av skyld og skam. Legen har Tanita-vekt jeg bruker, og jeg fører nitidige oversikter. Selv om jeg regnet på det (og jo vet med meg selv at dette umulig kan være 3,4 kg fett) - og tallene sa at jeg var gått ned drøyt 2 kg i fett siden 20.12 så innhentet altså katastrofetankene meg.
Det er lenge siden katastrofetankene innhentet meg i en slik grad, og jeg velger å se på det som en nyttig påminnelse om at det er JEG som er SJEFEN, både over hva jeg tenker og ikke tenker, hva jeg gjør og ikke gjør. Når jeg velger understreke også skillet på hva jeg tenker og ikke tenker er det fordi det er så lett å la seg drive med tankemessig i negative spiraler, selv jeg som i årevis har praktisert å snakke høyt til meg selv for å endre tankemønstre glemte dette i dag, men fikk en flott påminning fra Carbokiller.
På samme måte er dette et bevis på (for meg) hvor viktig det er å legge nettopp slike tanker fram i forumet, ikke bare de gode. Ved å sette ord på tanke rog følelser gjør jeg dem tilgjengelige for meg selv, en forutsetning for å kunne handtere dem på vettig vis :ja: og noen ganger, som i dag, er det utrolig flott å hente hjelp og støtte he rinne. Byrdene blir mer enn halvert, gledene mangedoblet når man deler dem med andre!
Limer inn tallene mine for 3 utvalgte datoer i høst (fra Tanita-journalen min) som viser utviklinga, like mye som en oppmuntring til meg selv, for jeg synes det har gått sakte. Imidlertid er det bedre når man regner litt på det og ser "bak" tallene:
"Om jeg regner rett, og vekta er rett, har jeg altså gått ned 5,4 kg siden 31. juli, mens FFM har økt med 1,3 kg og fett i kg (omregna fra %) har gått ned 8, 3kg, fra 52,86 til 44,23 kg"
Har du gått ned 8,3 kg rent fett siden juli???? Det er jo helt vannvittig!!!:D Er ikke det helt utrolig bra da?? Blir helt imponert og forundret:D
Tusen takk dere, for hjelp til å holde fokus. Det har ikke vært lett i dag, mange tårer, men sånn er det: Noen ganger fortaper jeg meg i detaljer, som en midlertidig oppgang i vann, andre ganger klarer jeg å fokusere på hele bildet, minus 40 kg (vel 39, om jeg hadde justert tickeren i går men det gidder jeg ikke siden dette er forbigående!).
Ja, det er kanskje veldig bra å miste 8,3 kg fett siden 31. juli?? Det blir 0,5 kg fett i uka... sånn ca i alle fall. Joda, kanskje ikke så ille :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.