Søss sa for siden:
Hei,
Nå som julen nærmer seg kommer også suuuuuuuget etter kransekake.
Er det noen som har vært borti en lavkarbo variant?
Venter spent på svar :_plystre:
Søss sa for siden:
Hei,
Nå som julen nærmer seg kommer også suuuuuuuget etter kransekake.
Er det noen som har vært borti en lavkarbo variant?
Venter spent på svar :_plystre:
Nille sa for siden:
Her har du en oppskrift eller to. Bytt ut fruktose med tilsvarende mengde Splenda-melis. Ikke vekt men mengde. 100 gram sukker/fruktose er ca. 1,2 dl Splenda.
Distrea sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2244&highlight=kransekake
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2859&highlight=kransekake
Lykke til :)
Iset sa for siden:
:sjokk: Jeg tror ikke mine egne øyne. Jeg elsker også kransekake men trodde ikke jeg kunne lage noen lavkarboversjon av det, men det er jo mandler og diverse så det burde jo gå an ja. :bakemodus:
terry sa for siden:
Jeg fikk også såååå lyst på marsipan i går etter å ha lest om det her på forumet!
Trålte 4 dagligvarebutikker før jeg endelig fant Odenses sukkerfrie marsipan hos ICA. Fikk litt sjokk når jeg så at den hadde 37 karper pr. 100! altså 55,5 i den lille pølsa på 150g!
Men jeg MÅTTE bare ha den (sukker rush).
Underlig nok klarte jeg å fremvise en utrolig viljestyrke når jeg kom hjem.
Av erfaring vet jeg at om jeg først prøvesmaker så klarer jeg ikke å stoppe...
Så jeg gjorde det riktige, med et godt grep om pølsa(!) gikk jeg ut på trappa å kylte den (marsipan pølsa:-) langt ut til skogs! Uten å smake på den!
Må si jeg blev litt imponert over meg sjøl. Ikke de best brukte 20 kr jeg noensinne har brukt men for meg var det det riktige å gjøre.
Får heller prøve å lage litt sjøl hjemme :)
Søss sa for siden:
Så bra :) Tusen takk for oppskriftene. Nå er jula reddet. Men et lite spørsmål til; er splendamelis det samme som vanlig splenda. Har sett splenda i butikken men ingenting som heter splendamelis.
Trixie sa for siden:
Det er det samme, du må bare male/knuse Splenda finere. :)
LilleRosin sa for siden:
Dette skal jeg bake til jul!! Jeg elsker kransekake, og flott at det finnes en versjon for oss. :D
MorStine sa for siden:
JAAAAAAAAAAAAAA!!! Gleder meg allerede til å lage og spise dette... Jeg er ei skikkelig bakekjerring til jul, baker minst 7 sorter... Så for meg masse baking uten å få NOENTING til meg selv, men nå er det håp. Må kjøpe kransekakeformer...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.