< Tilbake til oversikten

Oppmuntring, please ...?

totiki sa for siden:

Jeg er skikkelig nybegynner i dette. Etter tredje fødsel satt det en del kilo for mye på kroppen, og kampen mot vekta begynte. Jeg har slanket bort 7 kg på "vanlig" måte med trening og kalorifattig mat. Men de siste 4-5 kg ville rett og slett ikke bort. GRRRR.......! Bestemte meg derfor for å prøve en annen variant.

Etter to uker på karbo-fattig mat gikk jeg ned drøye to kg, og det i seg selv er jo veldig bra. Men så har det stoppet HELT opp, og jeg går nesten opp i vekt. Hvor går det galt? Blir så demotivert av dette, at jeg trenger oppmuntring for ikke å gi opp.

Sånn ser en typisk dag ut:

Frokost: omelett av 1 1/2 egg, 1/2 ss purreløk, 2 skiver bacon, champignon og litt grønn salat ved siden av.
Lunsj: det samme som frokost, eller salat med kylling, reker eller skinke (av og til med noen terninger feta, 25 gr, kanskje?)
middag: en kyllingfilet med salat (evt laks, biff, kjøttdeig) og 1/2 dl fløtesaus.
I salatene passer jeg på å bare bruke litt grønn paprika, en halv tomat og litt mer agurk. Kanskje en ss seterrømme.

I helgene har jeg unnet meg et eggeglass med rødvin.

Som mellommat på jobb spiser jeg i tillegg et par osteskiver, et kokt egg eller litt skinke.

Drikker myyyye vann og trener 3 ganger i uka.

Er det noen av dere erfarne som kan fortelle meg hva i huleste som er feil med matinntaket mitt?

Trolljenta sa for siden:

Hvor lenge har vekten stått stille?

SusieBlues sa for siden:

Det kan jo være at kroppen synes du har gått ned nok og tviholder på de siste kiloene? Det hender visst de fleste. Etter en stund med riktig kosthold, gir kroppen etter og gir slipp på flere kilo. Kroppen er jo innstilt på at det er greit å gå opp i vekt, men ikke ned.

totiki sa for siden:

En uke.......... Veier meg hver morgen(mot anbefalinger), så jeg har faktisk gått en halv kg opp siden "all-time-low".

Glemte å si at jeg drikker to-tre kopper kaffe hver dag. Er liksom litt kaffoman:o

Trolljenta sa for siden:

Jeg hadde en mistanke om det.
Du får komme tilbake om to+ uker, en uke er alt for lite til å si noe som helst ;)
Jeg ville økt til 2 egg på frokosten og ikke vær redd for fett. Bruk godt med meierismør til steking.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.