< Tilbake til oversikten

Søvnproblemer

kilo sa for siden:

Etter at jeg begynte på ketolyse kuren har jeg fått problemer med å sovne på kvelden.. kan dette være grunnet det nye kostholdet og vitaminene jeg har begynt å bruke..?? eller skal ikke det har noen sammenheng??

Selma sa for siden:

Det har jeg også....eller, jeg bruker lang tid på å sovne, men sover kanonbra når jeg først har sovnet:D Og det har ikke jeg gjort på....ja, jeg vet ikke hvor lenge. Jeg har tidligere hatt svært urolige netter og dårlig søvnkvalitet, men ikke nå lenger:D Men som sagt, det tar sin tid før jeg sovner....

Max sa for siden:

Jeg sover bedre enn jeg har gjort på mange år. I stedenfor 7-8 timer med dårlig søvn, kan jeg nå våkne etter 6 timer, totalt uthvilt og med energi om morgenen. La det vare!!! ;)

&quot;Snuppa&quot; sa for siden:

Her er det også helt motsatt. Jeg har slitt i flere år med å sovne om kvelden, og hverdagen ble tung etter at jeg skiftet jobb og begynte klokken 0700 hver morgen. Det var tøffe dager å komme seg igjennom med kun 4-5 timers søvn hver natt. Har prøvd det meste av ikke-vanedannende sove middel, med og uten resept uten hell. Måtte bare sove på dagen etter endt arbeidsdag (sluttet 1300) for å holde ut kvelden med mann og barn. Jeg var sur og humørsyk hele tiden, for ikke å snakke om sukker-kicket jeg alltid fikk etter endt lur på dagtid!!! WOW!
Etter at jeg startet for 17 dager siden, har jeg sprudlet over av energi. Ikke sovet noe på dagen og sovnet etter kanksje max en halvtime i sengen om kvelden. En helt ny verden for meg!

Torkil sa for siden:

Hei
Søvnbehovet hos de fleste på ketolysekur er mindre enn før kuren. Samtidig opplever de fleste mer energi og spesiellt opplagthet om morgenen,
Vennlig hilsen
Torkil :)

Selma sa for siden:

Ikke denne frøkna!!! Er heeelt i tåka på morgenen. Kjennes ut som hele meg er pakket inn i bomull, så morgenkåpen er antrekket til laaaangt ut på formiddagen:o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.