< Tilbake til oversikten

Vondt i magen av krom-kalium?

terry sa for siden:

Jeg får ofte vondt i magen litt etter at jeg har tatt morgen vitaminene/tillskudet. Jeg tror det er krom-kaliumen som gjør det (Ketolyse boks).
Mener at jeg har lest om andre som har opplevd det samme men husker ikke hvor det var?
Kanskje jeg burde prøve å bytte merke?
Jeg har gått 3 mnd. på ketolyse. Ikke noe å si på blodprøver (var hos legen for ei uke siden).
Jeg bruker Vivitex så vannbruken gikk mye opp når jeg begynnte med det. Fra et par glass om dagen til 3-4,5l pr dag (i ca 6 mnd.).

I tillegg bruker jeg.
Nycoplus Multi (11 vitaminer og 8 mineraler)
Biovita C-vitamin Extra (400mg pr dag)
Selen fra Solaray
VegEPA (en spesiell omega 3/6 kapsel)

Noen som har erfaringer med dette?

Torkil sa for siden:

Hei
På grunn av mineralene (kalium og kalsium) vil tablettene kunne gi kvalme. Rådet er å ta tablettene sammen med mat og drikke rikelig med vann til.
Vennlig Hilsen
Torkil

terry sa for siden:

Hei Torkil :)
Takk for svar. Men det er det jeg syns jeg gjør.
Drikker sikkert rundt en liter den første timen når jeg står opp. Spiste mer frokost før (i ketolysekuren) men er nå gått ned til 1 egg og ca en kjøttkake/kjøttdeig (alt i eggrøre med mye meierismør i). Eller 1 kokt egg og ei brødskive (lollypopps eller ziggys).
Så det blir jo ikke så store frokosten akkurat.
Kanskje en idee å vente med krom-kaliumen til middagen og til kvelds?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.