Ratata sa for siden:
Jeg har nå spist mat med lite karbohydrater siden søndag, ligger vel på rundt 20 g om dagen, jeg spiser ellers egg, ulike typer kjøtt og masse grønnsaker. Er så sliten, trøtt og tiltaksløs. Er dette normalt?
Ratata sa for siden:
Jeg har nå spist mat med lite karbohydrater siden søndag, ligger vel på rundt 20 g om dagen, jeg spiser ellers egg, ulike typer kjøtt og masse grønnsaker. Er så sliten, trøtt og tiltaksløs. Er dette normalt?
Gerd sa for siden:
Drikker du nok vann, tar du vitamintilskudd? Husk at på en ketose-diett trenger man påfyll av vitaminer og mineraler.
Disse er skreddersydd: www.ketolyse.no
Kula sa for siden:
Ja, dette er normalt. Kroppen din må "lære" å gå på et annet drivstoff enn karbohydrater.
Noen merker lite til overgangen, men jeg har inntrykk av at det er vanlig å føle seg slapp en periode.
Hjernen venner seg raskt til lite karbohydrater i kostholdet, det tar kanskje noen få dager før den er vant til kostomleggingen. Resten av kroppen kan bruke betydelig lengre tid på omstillingen.
Hold ut - du får sannsynligvis mer energi enn du har hatt tidligere - om noen uker!
Ratata sa for siden:
Ok, da får jeg gi det litt tid :), tar kosttilskudd og drikker masse vann, så skulle ikke skorte på det heller, takk for svar.
Netofas sa for siden:
Har nettopp startet på denne dietten selv og etter 4 dager med lavkarbomat står magen rett ut. Føler meg oppblåst og stinn i kroppen. Spiser mest kjøtt, bogskinke, kylling på boks, laks pluss tomat, agurk, salat, sopp, brokkoli, jalapenos, paprika. Har omtrent 4 måltider om dagen og spiser ikke så mye på en gang. Er dette et overgangssymtom?
Nille sa for siden:
Det er vanlig at magen reagerer når man legger om kostholdet. Det tar som regel en ukes tid (snitt) før den venner seg til. MEN
Mange tåler ikke boksemat. Den er som regel tilsatt E-stoffer og/eller sukker pga konservering.
Clouet er å spise REN mat uten tilsetningsstoffer.
Ut fra hva du spiser ser det dessuten ut til at du spiser lite/ingenting fett. Det er en viktig del av dietten og fordøyelseprosessen
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.