< Tilbake til oversikten

Salt!

Lotusia sa for siden:

Etter dårlige erfaringer i sommervarmen her borte, vil jeg bare si: spis salt!

Jeg hadde kutta ut salt helt en stund (leste det var greit i en bok av en ernæringsspesialist) tror ikke det var så lurt :confused: stort sett hudproblemer. Det slo meg nettopp nå at jeg var helt dehydrert og at salt sannsynligvis var problemet (masse ekstreme hudproblemer!)

www.shirleys-wellness-cafe.com/salt.htm

klem fra Lotusia

sirimor sa for siden:

Hmmm....interessant. Litt salt må man jo klart ha. Noe mat inneholder jo salt, så da får vi litt der, og da må saltinntaket forøvrig justeres etter det.

Lotusia sa for siden:

Det er klart! Jeg mener ikke at man skal putte i seg spiseskjeer med salt. Jeg spiser bare mat jeg lager selv fra råvarer, og da har jeg brukt 0 salt.

Siden salt binder karbohydrater tenkte jeg det kunne være nyttig å nevne det, så det ikke glemmes; man må faktisk spise litt salt (også i norge vil jeg tro :p) Havsalt skal vist være det beste.

jeef-micro sa for siden:

Jeg fikk beskjed av legen om å salte maten min mer jeg... men jeg lå lavt i natrium da... Salter alt av middager jeg

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.