< Tilbake til oversikten

Spist for mye karbo

kilo sa for siden:

Har ikke holdt meg til dietten idag og har spist for mye karber... gikk rett hjem og sjekket... og jeg var fremdeles i ketose gitt!!!

kommer man ut av ketose senere?? hvis jeg feks sjekker i kveld, kan d være at jeg er ute av ketose da??

Gerd sa for siden:

Hva slags karber har du spist for mye av da?

Når det gjelder stix, kan utslaget komme i kveld eller i morra. Men ikke heng deg for mye opp i det.

Bare fortsett i vanlig lavkarbo-dur.:)

kilo sa for siden:

Jepp... får fortsette som før.. ikke så mye mer å gjøre!! var det samme sist helg :( orker ikke å ha dårlig samvitighet -har hatt det i alt for mange slanke kurer.. skal nå målet mitt som jeg har 8-9mnd på.. neste høst er jeg fit for fight...

får håpe at jeg klarer 10-20kg på 8mnd.. ihvertfall 12kg

Iset sa for siden:

Dårlig samvittighet har nok ført mange ut i lange sprekker og vektøkning og diverse, så det skal du IALLFALL ikke ha. :D

kilo sa for siden:

etter at jeg hadde sprukket.. var bilen min allerede på vei hjem på vei bort til butikken for å kjøpe sjokolade..... tenkte som så at nå er jeg ute av ketose, 3-4 dager er ødelagt allerede og da kan jeg like godt skeie ut enda mer.. Men, så snudde jeg bilen og fant ut at det var en meget dum tanke!!

Ble jo veldig glad når jeg kom hjem og fant ut at jeg fremdeles var i ketose... synd at utslaget kan komme senere..

Men, men livet går videre!!

dBy sa for siden:

Så flott at bilen snudde da!
Supert jobba! Man må finne de tingene som er lov å kose seg med også kose seg skikkelig med dem. Sette seg ned å nyte. Med god samvittighet.

Samvittigheten er en lumsk luring. Selvtilliten deriomot, når man ser at man klarer den må man bare omfavne! Du vant i dag over sjokoladen! Håper du holder deg i ketose. :klem:

Gerd sa for siden:

Flott at du ombestemte deg :D Det er et stort skritt i riktig retning.

Vær bare obs på at såkalte helgesprekker med søtt og "ulovlige" ting, setter vektnedgangen tilbake. Man kan risikere å ikke gå ned i vekt, og i værste fall gå opp i vekt. Så klarer du å unngå slike sprekker, så er det absolutt det beste.
Vet at det er tøft, sliter med sukkeravhengighet selv.Det er en stor jobb for "topplokket" å finne ut hvordan man skal hanskes med det :)

kilo sa for siden:

Er vel egentlig ikke sånn at jeg hadde lyst på dette som jeg spiste, og fikk denne søthungeren...men var i bursdag og følte igrunnen ikke for å fortelle at jeg var på slankern

sjokoladen som jeg hadde tenkt å kjøpe etterpå var heller ikke noe jeg hadde veldig lyst på eller hunger etter.... jeg visste bare at jeg syns sjokolade er kjempe godt.. og det ville jeg nok likt å spise

kanskje jeg heller skulle gå ut med at jeg er på slank,,, sa det til ei vennine og hun syns så synd på meg som ikke kan spise ditt og datt.... Jeg prøvde å forklare at jeg har det så vanvittig godt nå, og kan spise allslags utenom karbo.. hun forsto ikke

men, er mitt kosthold og jeg må få lov å leve sånn som jeg vil uansett hvor uhøflig det er, og hva andre synes om d

Gerd sa for siden:

Det er vanskelig i starten, det syns jeg det var i vertfall. Dette med å måtte forklare hver eneste gang hvorfor jeg ikke spiste ditt eller datt. Brukte til slutt standarsvar: Jeg tåler det ikke... Men etterhvert som dette blir en vane for deg, og du selv merker at det virker ( og andre begynner å merke det) så vil det bli lettere.

Søthungeren vil gå bort, den. Alt fra noen dager til uker... Men for hver gang vi ikke putter søtt/kunstig søtt i munnen, så er vi et skritt nærmere.
Det er tøft med sukkerabstinensene. Da jeg fikk ( og får) mine søtsug, så spiser jeg ost. Babybel, norvegia.... Det stilner søtsuget mitt.

Sweetflower sa for siden:

Sånn bil vil jeg ha også ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.