< Tilbake til oversikten

Julekaker ...

janine75 sa for siden:

hei! er dt noen form for julekaker vi på ketolyse kan lage????? så vi ikke faller for alt for mange fristelser i jula....

Enid sa for siden:

Å legg ut oppskrift da please! Jeg elsker bordstabler :sikle: Om du ikke har prøvd å lage dem, kan du uansett legge ut oppskriften på skrull, slik at jeg har en grunnoppskrift?

janine75 sa for siden:

men finnes det ikke noen varianter av de vanlige julekakene? og helst uten mandler da jeg ikke tåler dette.... .... skal ikke være så enkelt dette gitt!!

Lindabtn sa for siden:

Hmmm, det vet jeg ikke igrunn....

Hyper sa for siden:

Hva er skrull, og bordstabler??

Kanutten sa for siden:

Ei skrull er ei skrulle, og en bordstabel er da vel en stabel med bord! :rolleyes:

Bare tuller, lurer fææælt jeg også :o

Er bordstabel ala goro??

Hyper sa for siden:

hehehe...tenkte skrull kanskje var rullekake?..Siden det ble snakka om rulling her....
Og bordstabler var noe bakkels greier???eller??

Myas cookies kan bakes til jul forresten.....:)

Kanutten sa for siden:

Hva er Myas cookies?

Hyper sa for siden:

Kaker laget av hovedsakling mandler og hasselnøttkjerner som man maler til mel....
Med smør og sjokoladebiter i...Finner oppskrift om du søker:)

Kanutten sa for siden:

Åhhh den var også snadder!!!! Noterer heftig her jeg....
Skulle hatt printer :o

Lindabtn sa for siden:

Eller du kan lage denne....

LETTLAGET OG TRIVELIG FRUKTKAKE

5 dl mel
4 egg
2 dl tørket frukt
1 ts salt
1 dl farin
4 ms (måleskjeer) sitronsaftnøtter
2 l Whisky

• Ta frem en mellomstor bolle
  • Smak på whiskyen for å forsikre deg om at den er god. Hell den gjerne i et desilitermål og drikk.
  • Repeteres.
  • Sett på elvispen.
  • Sjekk igjen whiskyen, om kvaliteten holder.
  • Bland 1 dl smør i bollen, legg til 1 måleskje sukker og visp dette sammen.
  • Sjekk om whiskyen står seg ved å helle innpå enda et desilitermål.
  • Schteng av elvispen.
  • Knekk to høner og schleng disse i bollen, sammen med all den tøjkede fjukten.
  • Schett på elvispen igjen.
  • Hvis den tøjkede fjukten setter seg fast i bollen, grav den ut.
  • Smak deretter på whiskyen for å være sikker på at den fremdeles ikke har blitt schemt.
  • Etterpå schal du schile 2 ss schalt, eller noe schånt...
  • Det er forrestenikke schå nøye.
  • Schekk whiskyen… hikk.
  • Schil sitronsaften, legg til en matsche. Og så litt schukker, eller hva faen du måtte ha for hånden.
  • Schmør ovnen.
  • Vri kakeformen på 220 grader, ikke glem å schteng av elvispen.
  • Schleng bollen ut av vinduet, og ssschekk så whiskyen igjen.
  • Gå og legg deg. Hvem faen liker fruktkake, uanschett?Holdt på å dævvvve av latter når jeg leste den. Hysterisk morsomt så jeg måtte ta den opp igjen. Det var Guro som kom med denne lille herligheten. Takk :D

Kanutten sa for siden:

4 ms (måleskjeer) sitronsaftnøtter

Keee????:confused:

Kanutten sa for siden:

Denne var flott!!!! Kopierer i fleng her jeg :D

Lindabtn sa for siden:

håper du skjønner det var en vits :D

Kanutten sa for siden:

Næææææ kopierer og følger oppskrifta jeg :p

Bee sa for siden:

Marsipan kan man jo lage mye av, og nå har odense kommet med sukkerfri marsipan! :sikle: lykkelig

Lindabtn sa for siden:

Hehe, ja ikke sant. Kunne blitt en morsom affære :p

Safir sa for siden:

Her var det mange gode tips!!

:sikle:

Hvor kjøper dere sukkerfri sjokolade? Merke? Bør de som spiser kakene advares, med tanke på effekten sukkerfi sjokolade kan ha på magen?

Bee sa for siden:

Sjokoladen fra sukkerfritt.com kan kjøpes i de fleste dagligvarebutikker. Cavalier får du hvertfall på helsekost.

Jeg har aldri opplevd å bli dårlig i magen når jeg har brukt de i kaker og sånn, mens jeg blir kjempedårlig om jeg spiser en halv plate ellers. :s

solsikke sa for siden:

Det går fint an å lage mandelmakroner: eggekviter, mandel og splenda eller natrena.
Smaker nesten som kransekaker...mmmmmmm

Kjekt med nye oppskirfter:)

safran sa for siden:

Her vil jeg følge med!

wander sa for siden:

Jeg har lest bakpå sukkerfritt-sjokoladen at det er nesten 50 g karber (eller noe sånt - mye karber er det i hvert fall) i 100 gram... er det noe man kan bruke da? (eller har jeg glemt å trekke fra sukkeralkoholer når jeg leser bakpå disse sjokoladene?)

Valeriana sa for siden:

Sjokoladene fra Sukkerfritt inneholder ganske mye av sukkeralkoholet maltilol, og de fleste karbohydratene som står oppført i innholdsfortegnelsen stammer derfra. Det finnes også litt karbohydrater i kakaopulver, men det er ikke så mye.

LilleRosin sa for siden:

Må abbonere på denne også! :D

Bee sa for siden:

Karbeinnholdet er ganske likt Cavalier sin sjokkis, men de har bare ikke trukket fra sukkeralkoholer på innpakningen sin. ;)

Smula sa for siden:

Tenkte jeg skulle prøve å lage en sukkerfri Delfia i år, noen som har forsøkt det?
Det er den eneste julekaken jeg bryr meg om også; julekaker er morsomme å bake, men å spise? :nei: Bryr meg ikke...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.