< Tilbake til oversikten

Brennevin?

themommy sa for siden:

Jeg ser at det står at det er ingen karbohydrater i brennevin, 40 og 60% i matvaretabellen.... Jeg har ikke sett at det er lov til å drikke brennevin under kuren,bare lavkarbo øl og vin.... Betyr det at jeg kan drikke brennevin da?

Gerd sa for siden:

Regner med at du mener under ketolysekuren?

Jau du kan drikke brennevin, men pass på blandevannet, at du bruker sukkerfritt.... Og iflg. boka så bør ikke alkohol nytes de første 4 ukene av kuren.

:)

SusieBlues sa for siden:

Problemet med alkohol, er at kroppen setter all annen forbrenning til side og konsentrerer seg bare om å få vekk alkoholen, før den fortsetter fettforbrenningen.

themommy sa for siden:

Takker=)

Det som er bra er at jeg bare drikker brennevin med vann=)
Og ikke skal jeg drikke før til januar når vi drar til syden, kansje en drink i jula=9

Og kiloene kan vel vente litt mens jeg tar meg en fest, hvis jeg skulle det=)
vekta går nok av etterhvert...

Iset sa for siden:

Det står jo oppskrifter på drinker med sprit i ketolyseboka. :)

Torkil sa for siden:

Hei
Husk du tåler bare halvparten av det du tåler normalt.:eek:
Skål
Torkil :)

Begod sa for siden:

Desverre så har jeg en tendens til å glemme akkurat det når jeg har tatt et par drinker:o. Vin og drinker varer ikke lenge så det blir fort for mye,når man gjerne vil ha et glass å holde i.

Det som irriterer meg noe volsomt er at ikke et eneste lavkarbo øl eller vikingfjord er å få kjøpt på utestedene her oppe i nord.

lokkebiff sa for siden:

Jah, mainnskit!!!:mad:

Selma sa for siden:

Er det noen form for lavkarbodrikk en kan få kjøpt på butikken, sånn utenom øl? Hva heter de i såfall? Og jeg tar gjerne i mot en anbefaling av en god hvitvin (lavkarbo selfølgelig:D). Må jo begynne å forberede meg til jul:D

lokkebiff sa for siden:

Vikingfjord (rusbrus) har en lavkarbo-utgave.

Siljevi sa for siden:

Selma, når det gjelder vin så gjelder det å gå etter de som er tørre. Hvis du går inn på www.vinmonopolet.no kan du søke etter viner, og kikke på dette runde symbolet de har ang sødme, jo mindre utslag den har på "kaka" jo tørrere er vinen. Liker du Champagne? Da finner du noen gode tørre. Gi beskjed hvis du vi ha navn:)

Vin er godt.:)
Silje.

Selma sa for siden:

Nå har jeg saumfart vinmonopolets side etter hvitvin. Har funnet 17-20 hvitviner som inneholder 2,0 og mindre sukker pr. liter. Dette er da på det lokale vinmonopolet :D Men jeg aaaaaner jo ikke hvilke som er gode, så jeg tar gjerne imot anbefalinger:D Jeg har ikke rørt vin, eller alkohol generelt, siden i midten av september, så jeg ser virkelig frem til jul og litt vin;)

Siljevi sa for siden:

Hei igjen Selma:) Nydelig navn forresten!

Her kommer noen anbefalinger

Italienske viner hvite:
Cavalchina 2005/2006
Rocca Trebbiano a abruzzo
Canaletto Pinot Grigio

Røde:
Borgogno Barbera d'alba 2005
Fenocchio Barbea d `alba superiore 2005

Nå vet ikke jeg hva du skal spise til og hva slags prisklasse du vil ha, men de hvite vinene er mellom 90-120, Noen av de røde litt mere. Kjempe gode viner alle sammen synes jeg da.
Er nå bare å spørre om du trenger noen flere tips, kom gjerne med litt flere opplysninger da.
Eller aller best, prøv deg frem og smak hva du liker best:)

Vin er lidenskap!

:)
Ha en super kveld!

Selma sa for siden:

Tusen takk for tipsene! Skal prøve meg litt frem etterhvert:) Er ikke så flink med viner, men liker å drikke det:D Tror jeg må testdrikke for meg selv litt sånn for å sjekke hvor mye jeg tåler. Ikke så morsomt å flate helt ut sammen med de andre:p Og særlig ikke i jula....

Siljevi sa for siden:

Ja kanskje lurt det, jula er liksom ikke helt det rette tidspunktet å ligge rett ut etter 2-3 glass vin! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.