Barbie sa for siden:
Jeg trenger vite hva andre mennsker spiser hver dag.. da jeg tror jeg holder på å spise meg fullstendig ihjel...
Barbie sa for siden:
Jeg trenger vite hva andre mennsker spiser hver dag.. da jeg tror jeg holder på å spise meg fullstendig ihjel...
anneca sa for siden:
I dag har jeg spist:
Frokost: En ziggylapp med bakemiks med greddost
Luch: fordelt på to omganger, spiste så tidlig frokost: Salat med en stekt kylligfilet, rømme og litt ost.
Litt mellommåltid: Noen mandler
Middag: Eggerøre, spekeskinke og salat med fetaost, rømme
Kvelds: Litt kebabkjøtt
Jeg har en følelse av at jeg spiser veldig mye jeg og... Dvs, spiser ikke så mye av gangen, men blir fort sulten før lunch og småsulten på kvelden..
Tror dette er ganske likt i mengde som jeg har spist disse dagene...
Har bare holdt på siden søndag.....
Joika sa for siden:
abonnerer
wander sa for siden:
Jeg spiser et par-tre skiver med Isetbrød til frokost
Til lunsj spiser jeg eggerører med laks eller middagsrester fra dagen i forveien
Middag blir kjøtt+grønnsaker
Og så spiser jeg ikke noe mer, hvis jeg ikke tar noen skiver med ost på kvelden... og går ikke ned noe heller... de dagene jeg spiser mindre enn dette går jeg ned, men det er nok ikke så sunt i lengden å spise så lite...
Eplekjerne sa for siden:
Kanskje det er brødet, wander[u][/u][url="http://forum.lavkarbo.no/member.php?u=3971"][/url]?
wander sa for siden:
Tror ikke det. Det er noe jeg har begynt med nå i det siste, mens vektstagnasjonen har vart siden slutten av august eller noe sånt... Jeg går ned når jeg spiser minimalt med mat, men når jeg spiser som jeg skal så stopper vektnedgangen...
Joika sa for siden:
Trene?
Max sa for siden:
I dag har jeg spist:
F: omelett av 2 egg m/skinke, ost og purre+salat med litt rømme
L: 2 nøtteostemuffins m smør + 4 pecannøtter
Middag: stekt laks med brokkoli & rømme
Mellom: 4 pecannøtter & 5 mandler...
Kveld: Salat med kylling, salatkrydder og litt rømme
Nå er jeg ganske fersk her, men kan da si dagens meny her i huset likevel :)
Ciss sa for siden:
ALT jeg har spist siden 19.september - dag for dag - ligger her: forum.lavkarbo.no/blog.php?u=2901&blogcategoryid=32
Barbie sa for siden:
Å hjelpe meg dere spiser lite!! jeg er veldig sulten hele tiden, og det er ingen overdrivelser her i gården men dette spiser jeg på ketolyse : jobber natt så det blir litt sånne rare tider ;)
- Frokost : kl 1600 - omelett av 1 dl flöte, 6 egg, en ring paprika, 2 sjampinjonger og 4 skriver ost.
lar 1/3 väre igjen. for jeg vet jeg ikke burde spise hele. men er enda ikke mett.
Spiser resten en time etter , da jeg er veldig sulten igjen.
- Lunsj : kl 19:00 - 300 gr stekt laks med litt brokkoli og blomkål og dressing laget av römem og vanlig hvitlök dressing low karb blandet sammen.
- mellom måltid : 4 skiver ridderost og 100 gram bog skinke
- middag kl 2400: Halv kylling med skinn og dressing av römme og hvitlök
- 02:00 - 200 gr eggeröre med 6 skiver bacon./ ellers pinnekjött eller ribbe ca 200 gr
- 05:00 - holder på å sulte ihjel, - all slags dessert oster jeg makter, og ridderoster osv. kanskje 150 gr.
- 07.00 hjemme, spiser kanskje dessert jeg har laget av gele og flöte. 2 dl ca.
- 08.00: Natta :)
Jeg er sulten hele tiden... :eek: jeg orker ikke det nemlig. det står i ketolyse boken at jeg skal spise meg mett, og ikek stapp mett. jeg har mye å gå på i forhold til sult til hvert måltid. har dette noe med forbrenningen å gjöre tror dere ? Jeg begynte på kuren forrige Lördag. Gått ned 1 kg .
Eva sa for siden:
Hei Barbie
Jeg spiste også masse mat den første uken og gikk likevel ned 3 kg. Man er så vant til å spise masse, og må venne seg av med det. Tror ikke du skal bekymre deg så mye, men heller satse på å spise mindre dag for dag. Det er godt voksne porsjoner du spiser. Jeg spiser mye mindre nå (se min journal) og er mett-mett-mett.:p
Gamla sa for siden:
Hei Barbie!
Ikke godt å gå sulten, --men jeg synes du spiser altfor lite grønnsaker! Du skal ha ca 15 g Kh daglig, og mesteparten av det skal komme fra grønnsaker. "Litt blomkål og brokkoli" til ett måltid kan knapt dekke det behovet. Spis varierte salater og grønnsaker til de fleste måltider og reduser heller på melkeproduktene. Spis deg mett til måltidene, så blir du ikke så fort sulten igjen. Håper det vil gi deg en bedre hverdag.;)
Lykke til!:)
pernille sa for siden:
Frokost: 2 ziggy lapper med ost el. egg.
Lunsj: Kylling eller annet kjøtt sterkt krydret med litt rømme til
Middag: Kjøtt eller fisk med brokkoli
Kvelds: noen kokte egg eller ziggy lapper.
Jeg trener ganske mye.
Georgine sa for siden:
Må innrømme at matmenden din så stor ut ja.. Jeg vet av egen erfaring at jeg ikke kan spise så mye proteiner som du gjør. Derfor erstatter jeg alt over 80 gram protein per dag med fett.
Når man starter på Ketolyse så blir man mett på en annen måte, man får ikke stilt sukkerhungeren og man kjenner seg ikke brødmett. Det kan ta litt tid å venne seg til, men enn så lenge tror jeg at jeg ville pøst på med fett i stedenfor så mye protein.
Min dag:
Frokost: 50 gram soyaflak og 1 dl soyamelk
Lunsj: to-tre elgkarbonader med grønt, cocosa
Middag: en kyllingfilet eller burger eller kotelett med godt med grønnsaker og masse olje over
Kvelds: to skiver med Blomsterbrød og pålegg. (gulost om jeg ikke oppfyller proteinkvota eller to skiver salami om jeg har fått nok protein den dagen).
Det har vært tider da jeg fint kunne spist dobbelt så mye og enkelte dager her jeg gjort det, men hver dag ville ikke fungert for meg.
SusieBlues sa for siden:
Jeg har også hatt "problem" med å ikke ha den samme metthetsfølelsen (jeg kjører ikke ketolyse, så jeg uttaler meg om lavkarbo med karbo under 50g). For meg har dette vært en mental prøvelse. Sulten har mye vært sug etter de "gamle" matvanene.. Der man ble døsig av middagen og slikt.. Men nå føler jeg kroppen fungerer fint og er mer bevisst på metthet/sultfølelsen. Drikker du nok vann? Jeg drikker ca 3 liter pr dag! Lykke til !!
Eilan sa for siden:
Hei Barbie, du høres ut som meg første gang jeg kuttet ut sukker. Spiste dag og natt, våknet om natten fordi jeg var så sulten, var helt i frø. Tror du har sukkerabstinens. I mitt tilfelle gikk det over etter 3 uker. Jeg ville ikke bekymret meg så mye denne første måneden, du går jo faktisk ned, kroppen må få omstille seg av seg selv til lavkarbo. Lykke til! :klem:
cilemora sa for siden:
hei du :)
går ikke på ketolyse nå, men gjorde det for noen uker siden :)
hos meg lå sultfølelsen i for lite fett, måtte bare dunge på med
masse sunt fett, da holdt eg meg mett lengre :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.