Linnmk sa for siden:
Noen som har tips til kalorifri eller lavkalorimat i f.eks. Sverige?
Eller linker til nettbutikker her og der?
Og hva koster disse ketostixsene? Kjøpes de bare på apotek?
Linnmk sa for siden:
Noen som har tips til kalorifri eller lavkalorimat i f.eks. Sverige?
Eller linker til nettbutikker her og der?
Og hva koster disse ketostixsene? Kjøpes de bare på apotek?
Sweetflower sa for siden:
Bacon, fet ost og kyllingfilét. Billig billig billig!
Mine ketostix, kjøpt på apoteket, kostet 90-og-noe. 50 stk i pakka, holder lenge for min del :)
Smula sa for siden:
Blir litt forvirra av hva du er ute etter her - i tittelfeltet står det "ketolysemat", men i innlegget skriver du "lavkalori"?
På ketolyse teller vi ikke kalorier, vi teller karbohydrater.
Hvis det er lavkaloriprodukter du er ute etter, ville jeg stilt spørsmålet på et annet forum, for da er det ikke sikkert at du får så mange svar her.
De fleste kjøper sticks på [url]www.ketolyse.no[/url]
MorStine sa for siden:
Enig med Smula;) Som vanlig... Blir dårlig med ketolysemom du skal telle kalorier...
Men om det er karbohydrater du mener, så er jo det helt vanlig mat, som kylling, kjøttdeig, flesk, bacon, storfekjøtt, grønsaker som vokser over bakken. Seterrømme (grädd, tror jeg det heter i sverige), creme fraishe, fløte (vispgrädd)...
Linnmk sa for siden:
Mente jo lavkarbo mat. Produkter med ingen eller lite karbohydrater som erstatning for dem man bruker i dag med mye.
Bakemikser, soyaprodukter, sjokolade, pølser, pålegg, osv.
Vi handler ganske ofte i sverige og de er på mange områder flinkere til å tilby sine landsmenn alternative "sunnere" produkter enn Norge. Tenkte bare om noen visste om forretninger på grensen som fører ett og annet eller egne merker som er godkjente i sverige med lite karbohydrater. For oss så har pris ganske mye å si. Vi har ikke all verden å bruke på matbudsjettet.
Kylling, karbonadedeig og egg er varer vi stort sett bare kjøper over grensa fra før. Samt laktosefrie meieri-produkter pga barnas og sambos laktoseintoleranse.
MorStine sa for siden:
Regnet egentlig med at du bare skrev litt feil...;)
Vi har hytte rett over grensen så vi handler mye der. Men jeg har ikke sett noe sånt der, har vel egentlig ikke sett etter det heller. Men vi kjøper fullkornspasta ol til barn og mann der.
Ketolyse er jo en norsk kur, så da er det vel ikke å få kjøpt der vil jeg tro? Torkil?
Men det kan være de har Atkinsprodukter der, skal jammen kikke litt når vi skal på hytta neste helg;)
På ketolyse anbefales kjøttdeig fremfor karbonadedeig, fordi det er fetere;) Så det er ikke såååå dyrt å kjøpe i Norge heller. Vi bruker den de har i frysedisken på Kiwi, Slaktern, den kom på 2. plass i testen i TV2-hjelper deg sin test tidligere i høst. Og den koster 21,90 pr 450 gr. For oss med stram økonomi er dette helt knall:) Og jeg orker ikke de svenske kyllingfileene, synes de er så dvaske. Så vi kjøper FirstPrice på Kiwi, frossen, 144 kr for 2 kg, og de er kjempegode, og ikke SÅ svære og broileraktige som de svenske ofte er.
Bare noen tips fra en annen som ikke har ett matbudsjett som tillater de dyreste varene...
megselv sa for siden:
Karbonadedeig får bare være ett sted jeg ikke får i meg mye fett for kjøttdeig klarer jeg nesten ikke spise etter at jeg begynte med karbonadedeig for noen år siden, går greit når det lages taco og det er mye krydder, men nei her går det i karbonadedeig:D
Kyllinfileet kjøper jeg også i Sverige, synes de i den gule posen er bra.
Egenlig ville jeg bare si at jeg følger spent med på om det selges atkins og slikt :D Må vel kunne gå ann å kjøpe de sjokoladene de selger over nettet i noen butikker?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.