< Tilbake til oversikten

Spørsmål om trening og mat

Tittentei sa for siden:

Hei, jeg går på ketolyse kuren og har ca 10 kg igjen å ta av. Jeg har nå siste halvannen uke begynt å jogge. Jeg har jogget 2 ganger i uken, men målet er 3 g. Akkurat nå jogger jeg 3,5 km uten stopp og er stolt av det. Regner med om et par uker så klarer jeg 5 km osv, til jeg lett klarer å ta meg en joggetur på 7-8 km.

Når jeg er ferdig å jogge, trener jeg armene litt og tar 100 situps. Tenkte å prøve litt pilates også, har en dvd hjemme.

Så mitt spørsmål er, bør jeg spise litt mer enn 15 karber for dagen nå siden jeg jogger? F. eks bruke mer varierte grønnsaker; nå spiser jeg kun blomkål/og brokkoli. Kanskje jeg kan bruke andre grønnsaksblandinger? Jeg har gått på kuren siden slutten av august.

Håper noen har noen råd til meg!

Gerd sa for siden:

Nei, følger du kuren så skal du ikke trenge å øke karbene pga trening. Men ligge på mellom 15 og 20 karber pr dag.

Men du skal avpasse treningen etter det kroppen klarer.

Men å variere grønnsakene er lurt uansett, slik at det ikke blir kjedelig i kosten :ja:
Jeg spiser: grønn paprika, litt løk, aubergine, sjampinjong, squash, salatmix...
:)

Tittentei sa for siden:

Tusen takk for svar! Er så redd for å spise feil jeg skjønner du:o så har ikke turt å spise så mye andre grønnsaker. Men spiser av og til litt løk og sjampinjong da. Da fortsetter jeg å holde meg unna gulrot og sånn. Salat spiser jeg til lunsj hver dag. Som regel to salatsorter blandet sammen.

Gerd sa for siden:

Spis av grønnsaker som vokser over jorden :ja: (sånn kort sagt)

Gulrot, potet, kålrot er mye stivelse i og det bør vi holde oss unna.
Jeg bruker litt sellerirot av og til sammen med blomkål og lager blomkålmos. Da syns jeg sellerirota setter en god smak :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.