Georgine sa for siden:
pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article1440755.ece
Det mener den svenske forfatteren av boka «Spis deg sukkerfri - Nøkkelen for å knekke diabeteskoden», Lars Erik Litsfeldt.
Georgine sa for siden:
pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article1440755.ece
Det mener den svenske forfatteren av boka «Spis deg sukkerfri - Nøkkelen for å knekke diabeteskoden», Lars Erik Litsfeldt.
Snikende Saccosekk sa for siden:
Også omtalt i dagbladet: www.dagbladet.no/dinside/2007/11/13/518150.html
Trixie sa for siden:
Og på VG Nett. www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=185450
janmesi sa for siden:
Hei godtfolk!
Håper vi ser noen av dere på dagens arrangementer i Oslo -
Her er resultatet fra dagens nettmøte med Dagbladet:
www.dagbladet.no/dinside/2007/11/13/518150.html
:-) Hilsen JAN
SusieBlues sa for siden:
Lurer på om "vi" får mye besøk her inne, det var jo referert til lavkarbo flere ganger. Ser at det var mange som ville ha tips til måltider siden de må slutte med vanlig brød.
Det var vært alfa og omega for meg å bli aktiv her. SÅ MYE DEILIG MAT vi spiser!!
Iset sa for siden:
FLOTT!
Men en ting; skriver han på dialekt? For han brukte mye mer Æ'er enn det jeg har sett i det svenske språket tidligere, og det var veldig slitsomt å lese. Boka er vel ikke skrevet sånn? Eller er den på norsk også?
Iset sa for siden:
Åja vent litt, det er vel fordi det ikke finnes de der svenske bokstavene ferdig på norske tastatur. Man kan jo lage dem selv, men de hadde det nok veldig travelt når de svarte.
Flotte svar, interessant å lese.
janmesi sa for siden:
Selvfølgelig må jeg referere litt til lavkarbo! :-)
Jeg skal nevne nettstedet for ham, og sjekke om han kanskje har lyst til å stikke innom. Vi hadde fullt hus på både Norli og Håndverkeren i går, det var skikkelig moro. Og, JA Iset - JEG VET, vil gjerne få til noe i Stavanger en dag også :-) mvh Jan
Iset sa for siden:
Hehe jeg skal ikke mase, Jan, jeg vet det ikke er bare-bare å få til noe overalt. Jeg bare ser frem til den dagen dere evt. kommer hit. :)
tbear sa for siden:
Kjære Janmesi, hva mener du med å svare "Marius" i nettmøtet:
[INDENT]"Dette er ikke atkins - dette er et bevisst kosthold, ikke et program for en periode eller en diett."
[/INDENT]
Du, som jevnlig er på lavkarbo.no, bør jo ha fått med deg at Atkins nettop ikke er noen periodisk diett men et livslangt kosthold basert på naturlige matvarer.
Generelt er det synd at enkelte lavkarbo-forfattere er opptatt av å ta avstand fra Atkins (Skaldeman greier det kunststykket å uttrykke seg negativt om Atkins og samtidig poengtere at han ikke har lest boka hans..) Det er mulig at de ved dette makter selv å fremstå som unike, men samlet sett så svekker det styrken og troverdigheten i argumentasjonen for et lavkarbo kosthold.
Dette forumet har en fantastisk styrke i at de ulike lavkarbo "retningene" respekteres som likeverdige og som uttrykk for samme grunnfilosofi. Det er den holdningen som bør gjelde i alle lavkarbo-miljøer.
Iset sa for siden:
Jeg skjønner hva Jan mener selv om han kanskje burde formulert seg litt annerledes. Atkins er jo inndelt i faser med alle slags "regler", mens dette minner mer om Skaldeman, altså kun en enkelt retningslinje: "spis naturlig". Ikke noe telling, ikke noen faser eller lignende. For noen funker det best med harde retningslinjer, andre trives best med å bare holde seg til enkle regler.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.