Jeg fortsetter med min frysespørsmål :D
Ostemuffins er nå i fryseren og nå lurte jeg på auberginer. Har laget noen knallgode auberginer -gratinert de med en blanding av blåskimmelost og jarlsberg. Noen som vet hvordan auberginene blir etter å ha vært frosset ?
Det var det jeg også hade en følelse av Bee -takk :) men så tenkte jeg på mousaka....den inneholder auberginer og jeg mener å huske at den kan fryses og fortsatt er god etterpå ?
Rå auberginer kan ikke fryses, men tror det går bra viss de er varmebehandla før frysing. Og viss du har tatt å salta ut væska først, vil de ikke bli så vassne. :)
Takk igjen Gerd :D
Vet ikke akkurat om jeg har salta ut :o Jeg delte auberginen i 2, helte over olje og plasserte den i ovnen. Når "innmaten" var myk skrapte jeg den ut og blandet den med blåskimmel/jarlsberg ost- så inn i ovnen igjen til osten ble gylden. Tror jeg bare får prøve meg frem med å legge noe i fryseren....
Salte ut er viss du strør på salt og legger auberginen i press en halvtimes tid. Da renner den av en del væske og blir fastere. Jeg har ikke pleid å gjøre det, jeg syns den er god når den blir veldig saftig :ja:
Hmmm...jeg liker den også saftig, men det kunne vært moro å prøve den andre varianten også :) nå ligger noen test-utgaver i fryseren-jeg gir beskjed når jeg prøvesmaker :D
Nå har jeg spist de fryste auberginene. Tinte de sakte i mikro'en- og det var knallgodt :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.