< Tilbake til oversikten

Synes på en måte det er rart at jeg går ned

Lindabtn sa for siden:

For jeg har ikke den siste uka fulgt ketolyse etter boka. Jeg har spist grønsaker i form av salat til maks et måltid og ikke drukket så mye vann som jeg pleier. Jeg har spist ting med søtning hver dag (ifa, cavalier sjokolade, atkinsbar, splenda) og jeg har ligget garantert over 15 karbs (selv om det kan funke for noen)

I helga sjekket jeg meg og uten at jeg visste det var jeg kommet ut av ketose. Har ingen anelse hvordan, men det skjedde. Så i helga koste jeg meg med masse god mat, ikke godteri, men jeg prøvde å være litt konsekvent. Har ikke sjekket meg enda, men det som er helt amasing er at slutten av helga veide jeg nærmere 76, og når jeg sjekka meg nå sto tallet 72,5 på vekta :eek:
I tillegg har jeg mensen så jeg ser ikke på dette som teoretisk mulig (men jeg klager ikke :p)....
Noen som vet???

jeef-micro sa for siden:

Er folk før som har skrevet om dette. Når de har vært lenge på et platå, og øktopp på karbene for så å begynne med lavkarbo igjen, så har vekta gått ned... som om kroppen har godt av litt ekstra karber en skjelden gang :)

Summer sa for siden:

Men, så er det jo mange som går ned i vekt på å spise lavkarbo-kosthold uten å være i ketose også da. Man må ikke på ketogen diett for å gå ned i vekt.

Lindabtn sa for siden:

menjeg har jo ikke vært på et platå. Har ikke stått stille, men det har gått opp og ned hele tiden. Men jeg har ALDRI gått ned når jeg har hatt mensen. Da har jeg alltid pleid å stige mange kilo.

Det er sant. men fra tidligere erfaringer må jeg være i ketose for å gå ned i vekt. men det kan jo kanskje ha endret seg. Ikke vet jeg.
Skal prøve en uke med litt mindre vann og grønnsaker som i dag, så får vi se. kanskje det er det som skal til...

Nille sa for siden:

Tror kanskje du skal se det an litt før du begynner å gjøre endringer. Det er IKKE praktisk mulig å gå ned så mye i fett i løpet av en uke. Det er ikke slik det funker. Du går garantert ikke ned MER om du drikker mindre vann.

Har du vært på et platå lenge (du kan være på et slags platå selv om vekta gpr opp/ned hele tiden, så lenge en ikke går jevnt nedover ) er det helt tilfeldig at kroppen akkurat nå velger å slippe vannvekta den har spart på. Noe av det er nok fett, men mesteparten er vann. Det er ikke mange som opplever så stort vekttap flere uker på rad. For de fleste er det "once in a liftime". Normalt ligger det på 2-3 kilo etter et platå. I lavkarbo verdenen kalles det "a whoosh" eller "visit from the Whoosh Fairy".

For noen går vekta opp igjen littegrann. Men ikke alltid.

Men kanskje du kan legge denne inn i aftenbønneb:

Ode to the Whoosh Fairy

Now I lay me down to sleep...
A cup of splenda at my feet...
I'll be good and drink my water --
Leave the grapejuice for my daughter..

I promise to eat all my eggs..
Now take those bulges from my legs..
I'll eat my pork -- I'll eat a steer..
Just takes these bumps from my rear..

I'll never even look at jelly..
Please take the blub out of my belly..
These lips will never touch a sweet
Oh, if only... I could see my feet..

So, please tonight before I wake..
A few more pounds Whoosh Fairy Take!

:)

Lindabtn sa for siden:

hihi,den var ganske bra :D
Ja det er vel et platå, men har aldri opplevd det så drastisk før. men det er som du sier, sikkert bare once in a lifetime.... :)

Lindabtn sa for siden:

Men en ting:
Kan det ha noe med at jeg har droppet kveldsmaten de siste dagene???

Nille sa for siden:

Det er absolutt mulig at det har noe med saken å gjøre. At du totalt sett har spist for mye hver dag. MEN, det er fremdeles ikke fysisk mulig å gå ned 3,5 kilo i FETT på en uke. Det er nødt til å være en del vann!

Lindabtn sa for siden:

Nei er du gal, regner ikke med at det er fett. Sikkert på igjen i morgen om jeg veier meg. Kanskje jeg skal begynne å spise noe "lett" på kvelden da. Eller heller la være å spise noe.

Brimstone sa for siden:

:lol: Tusen takk Nille, den aftenbønnen var super!

Lindabtn sa for siden:

Opp 400 gram, så det var nok bare "once in a lifetime" som du sa Nille :D

Lillemy71 sa for siden:

Jeg vil også ha besøk av The Whoosh Fairy :kadetgaar

Har ikke hatt vektnedgang siden påske og vekta ligger og hopper rundt 80,5-81,5 kg. Jeg blir så irritert for alt jeg vil er å komme under 80 kg - da blir det skikkelig partydans rundt i stua :D

Og bare så de er sagt jeg veit om alle partystoppere og sånt og har prøvd meg frem med alt det der så nå driver jeg og legger om kosten i håp om at det skal hjelpe.

Men kanskje jeg skal be bønnen i kveld og håpe på et mirakel?? ;)

Ana sa for siden:

Ny aftenbønn på meg også ja

Lillemy71 sa for siden:

Jadda den aftenbønnen hjalp jo mye - i dag var jeg nesten 83 kg :eek:
Det er jo bare vann da, men det er ikke særlig motiverende for det. Jaja må bare bli enda flinekre med maten så kanskje det løsner en dag.

Namba sa for siden:

For en morsom aftenbønn.:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.