Monna sa for siden:
Er det noen som har et godt forslag til lørdagskos når man skal ha gjester? Vet jeg kan lete gamle tråder, men kanskje noen orker å komme med noen gode forslag likevel... :D
Monna sa for siden:
Er det noen som har et godt forslag til lørdagskos når man skal ha gjester? Vet jeg kan lete gamle tråder, men kanskje noen orker å komme med noen gode forslag likevel... :D
Tusta85 sa for siden:
Søk på Iset. Hun har fantastisk mange gode middager. :sikle:
MorStine sa for siden:
Jeg anbefaler VIRKELIG Isets kyllinggryte... Eller fondue, da kan man jo ta til seg det man selv ønsker. Både hvilken type kjøtt og tilbehør.
Smula sa for siden:
Jeg skal ha søndagskos med gjester, så jeg kan jo godt dele hva jeg planlegger å servere. Dette er til ca 2-3 personer:
Velg deg en grønnsaksblanding du liker og som du kan bruke.
Selv er jeg veldig glad i den franske fra findus. Du kan også bruke friske grønnsaker.
Varm blandinga i mikroen i fem minutter med litt salt, så du får ut noe av vannet. Legg grønnsakene i en ildfast form.
Brun ca 500 gram kjøttdeig og tilsett et glass pastasaus. Selv synes jeg sausen med ricotta passe bra til denne retten. Legg kjøttdeigen over grønnsakene og strø rikelig med ost over.
Stekes i ovn på 200C i ca 15 minutter.
En variant av lasagna/moussaka, altså. Veldig god.
Kan serveres med en salat til eller brød for de som ikke går på lavkarbo.
Etterpå tenkte jeg skulle lage suksessterten, for nå har jeg endelig klart å få til den.
Farsdag på søndag, vet dere...
sirimor sa for siden:
Wow Smula!!
Oppskriften er herved printet ut!:D
Smula sa for siden:
Bon apétit! :)
Har kjempedilla på denne selv.
Det passer også veldig godt etterpå med en skikkelig kraftig sjokolademousse. La ut oppskriften på den tidligere her...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.