< Tilbake til oversikten

Må jeg slutte?

Lindabtn sa for siden:

har holdt på med ketolyse siden 1. juli. I desember har det gått 6 måneder og det er jo da man er anbefalt å ha en liten pause. Men må man det??
Har hatt noen utskeielser i løpet av kuren. Er den 6mnd "regelen" bare for de som konstant har vært i ketose i 6 mnd og fulgt boken til punkt og prikke,eller gjelder den for alle? Har egentlig kjørt mitt eget løp, men vil nødig gjøre noe som kommer til skade.
Føler jeg er inne i noe som jeg tror funker på meg og det har jo tatt sin tid. Vil ikke stoppe opp nå (men unntak av en liten pause rundt julaften\nyttår).

På forhånd takk :klem:

Smula sa for siden:

Samme her. Jeg har heller ikke lyst til å ta en pause, ikke når det er så behagelig å spise den maten jeg spiser nå.
Kanskje det ikke er nødvendig med en lengre pause hvis man ikke har fulgt kuren 100% slavisk?

Lindabtn sa for siden:

Nei det var det jeg også lurte på. Det hadde vært super bra om jeg kunne fortsette. Men nå får jeg jo ca en uken pause i jula da :p
Det har jeg lyst til å unne meg, om jeg klarer

Trine20 sa for siden:

smula: kan du gi meg ett eksempel på hvordan du spiser til dagen?? hvor mye har du fått ned?:)

Georgine sa for siden:

Jeg har ikke brydd meg om 6 mnd regelen, men; jeg tok blodprøver og fikk sjekket at alt var orden.

MorStine sa for siden:

Ååååå, jeg har heller ikke lyst til å slutte. Kunne gjerne levd slik jeg:) Men trodde det var medisink uforsvarlig i mer enn 6 mnd. Har ikke klart å begynne på vedlikehold engang enda:rolleyes: Har tenktå nyyyyte ketolyse ut november...

Nille eller Torkli?:confused:

Torkil sa for siden:

Hei
Effekten av ketolysekuren er best dokumentert i 6 måneder. Etter dette er det lite forskning på området. Både jeg selv og mange andre, med behov for store vekttap, har holdt på i mer enn 6 mdr. Mange et helt år. Uansett er det ikke et kosthold man kan leve på i flere år. Det er en kur.
Etter 6 mdr bør man sjekke kolesterol, lever og nyre hos sin fastlege er alt i orden kan man holde på 3-6 mdr til.
Etter kuren er ferdig, for det må den bli, vil generell lavkarbo gi mye av den velvære man opplever på ketolysekuren, men ikke samme dempning av sult og søthunger.
Lykke til
Torkil :)

Titti sa for siden:

Hva menes egentlig med generell lavkarbo? :)

Georgine sa for siden:

At man ikke er i ketose.

Nille sa for siden:

Sier som de andre jeg, sjekk blodprøvene.Er de OK, så fortsett !
Jeg var i ketose mye lenger enn et år jeg..... Gikk riktignok på Atkins da også, men det er ikke store forskjellen. Nå vedlikeholder jeg, og har gjort det i mange år, men er nok i ketose et par ganger i året (renseperiode min). Det funker helt greitt ! :D

Smula sa for siden:

Flott, det bekrefter den planen jeg egentlig hadde; å ta en full blodstatus og så holde frem som jeg stevner.
For jeg visste allerede før jeg startet at jeg ikke ville nå målet på kun 6 mnd.... kroppen min er ikke SÅ kjapp i svingene.

Summer sa for siden:

:ja:

At man sakte trapper opp på karbohydratene i form av mer grønnsaker, litt frukt og evt grove kornprodukter litt etter litt for å finne det nivået av karber som akkurat den kroppen trives best på (hvor man holder vekten).

Lindabtn sa for siden:

Takk for svar alle sammen. Kommer til å ta en tur til legen for å sjekke meg.Om alt står bra tilkommer jeg til å fortsette en liten stund til :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.