Første spørsmål kan jeg ikke hjelpe deg med, for bare noen sier ordet "regning" mister jeg fullstendig kontakt med moderskipet.
Alt som inneholder sorbitol og/eller xylitol bør du styre lengst mulig unna, for det er ikke det spor bedre enn å spise ting med sukker i.
Jeg tror (etter mangfoldige diskusjoner) at vi har foreløpig landet på store Ifa, Ricola og Fribol fra apoteket som ting vi kan innta (forutsatt at du ikke for vektstagnasjon av søtstoffer).
Husker ikke om det var fler, men det finnes flere tråder om det her, hvis du sjekker litt. Tyggis tror jeg heller ikke vi har funnet et merke av som er brukbart.
Og Mentos i de små eskene kan du spise. Men det er søtet med maltitiose (tror jeg det var-hjerneteppe), og mange, inkl. meg selv før raufoss av det:o
Fribol-dropsene er ikke søtet med det, men jeg ble gal i magen av 10 lakrissukkertøy av den sorten også...
Joooooo, for all del, men på de få produktene der det er oppgitt sukkeralkoholder kan du trekke fra det. Og i Ifa feks, eller Mentos, er det da ikke igjen karber når man trekker fra sukkeralkoholene:D
Enn de små eskene med Mellers? Er kun sukkeralkoholer der. Har spist noen av dem uten å merke hverken rennaræv eller platå/oppgang. Men har ikke spist mange, max tre for dag noen ganger.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.