Skal ut å spise på kinarestaurant i dag. Forruten risen, hva skal jeg være obs på ? Det går så bra med vektnedgangen nå at jeg ikke vil ødelegge dette med å spise galt. Risen har jeg tenkt å la ligge. Men hva med disse sausene de lager alt i ?
Vet noen om kinarestauranter har retter av "rent" kjøtt ?
Jeg tror (tror altså) at mange av disse sausene inneholder sukker...:(
Og stortsett alt kjøttet de har er jo innbakt i ett eller annet (hvetemel?)...:(:(
Så kinarestaurant er på min "nei-liste" over hvor jeg kan spise...:(:(:(
Men du må vel kunne spørre dem??
Si du er hyperallergisk mot sukker og hvetemel,
så de må være så snille å hjelpe deg med å sette sammen et menyforslag
du kan "overleve"! ;) :D
Takk for tipset. I kveld skal jeg være ekstemt allergisk for mel og sukker.
Rart dette her, man vil gjerne ikke være til "bry" og gjøre ting vanskelig.
Men i kveld skal jeg være vanskelig :spisesnakuten å synes det er pinlig.
Og de ansatt opplever nok så mange rare og sure og vanskelige folk som klager og syter og bærer seg over alt mulig annet enn maten.
Så når snille, lille du kommer å sier at du gjerne vil spise hos dem til tross for din alvorlige "allergi" tror jeg de bare føler seg beæret!! :D
Jeg lider av "snill pike syndromet". Og dette syndromet slo til i går. Hadde bestemt jeg for å være "vanskelig", men klarte det ikke. Det ble indrefilet i sursøt saus. Masse grønnsaker surret i sausen. Ikke spesielt Lindberg vennlig og avsluttet måltidet med is m/varme bjørnebær. Fikk i meg en halvliter øl og sikkert en hel flaske vin. Var veldig fornøyd med at jeg ikke spiste risen til maten. Blir spennende å følge vekten i dagene fremover for å se hvor mye jeg har ødelagt. Jeg har holdt på med Grete R kurs/ketolyse/Lindberg i ca 1,5 år nå (totalt -27 kg). Så jeg tillater meg selv slike utskeielser en gang i blant (les: ca annenhver måned).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.