< Tilbake til oversikten

Kinamat - hva bør jeg unngå

nystolen sa for siden:

Skal ut å spise på kinarestaurant i dag. Forruten risen, hva skal jeg være obs på ? Det går så bra med vektnedgangen nå at jeg ikke vil ødelegge dette med å spise galt. Risen har jeg tenkt å la ligge. Men hva med disse sausene de lager alt i ?
Vet noen om kinarestauranter har retter av "rent" kjøtt ?

lokkebiff sa for siden:

Jeg tror (tror altså) at mange av disse sausene inneholder sukker...:(
Og stortsett alt kjøttet de har er jo innbakt i ett eller annet (hvetemel?)...:(:(
Så kinarestaurant er på min "nei-liste" over hvor jeg kan spise...:(:(:(

Men du må vel kunne spørre dem??
Si du er hyperallergisk mot sukker og hvetemel,
så de må være så snille å hjelpe deg med å sette sammen et menyforslag
du kan "overleve"! ;) :D

nystolen sa for siden:

Takk for tipset. I kveld skal jeg være ekstemt allergisk for mel og sukker.
Rart dette her, man vil gjerne ikke være til "bry" og gjøre ting vanskelig.
Men i kveld skal jeg være vanskelig :spisesnakuten å synes det er pinlig.

lokkebiff sa for siden:

Tull og vas!! Hvem betaler for maten da??? ;)

Og de ansatt opplever nok så mange rare og sure og vanskelige folk som klager og syter og bærer seg over alt mulig annet enn maten.
Så når snille, lille du kommer å sier at du gjerne vil spise hos dem til tross for din alvorlige "allergi" tror jeg de bare føler seg beæret!! :D

terry sa for siden:

Hvordan gikk det?

nystolen sa for siden:

Jeg lider av "snill pike syndromet". Og dette syndromet slo til i går. Hadde bestemt jeg for å være "vanskelig", men klarte det ikke. Det ble indrefilet i sursøt saus. Masse grønnsaker surret i sausen. Ikke spesielt Lindberg vennlig og avsluttet måltidet med is m/varme bjørnebær. Fikk i meg en halvliter øl og sikkert en hel flaske vin. Var veldig fornøyd med at jeg ikke spiste risen til maten. Blir spennende å følge vekten i dagene fremover for å se hvor mye jeg har ødelagt. Jeg har holdt på med Grete R kurs/ketolyse/Lindberg i ca 1,5 år nå (totalt -27 kg). Så jeg tillater meg selv slike utskeielser en gang i blant (les: ca annenhver måned).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.