Har lurt en stund på om jeg skulle annskaffe meg en kjøkkenmaskin. Har ikke så voldsomt bruk for det men det hadde gjort brødbaking (lavkarbo-Lollypop :)), Ziggylapper mm litt lettere å lage (jeg har ME).
Nå så jeg at Coop har denne på tilbud: www.coop.no/ncms.aspx?id=F79F0E91-6CBA-45F7-9DAF-CAC4F7F03057
Noen som har noen erfaring med denne typen?
1890 kr er vel ganske rimelig for et slikt produkt, er det ikke?
Eller er det andre kjøkkenredskaper som kunne passet meg likegodt(som er billigere)?
Jeg har kenwood kjøkkenmaskin, og bruker den flittig. Den letter arbeidet betraktelig. Samtidig er jeg avhengig av stavmixeren min. Kjekk til mosing av cottage cheece bl.anna (i ziggylapper osv...) Fin til å hakke mandler og ypperlig til å blande supper, mose blomkål osv...
Bosch-maskinen fra Coop er sikkert grei til mange ting den. Jeg har selv en Kenwood, som er litt større, men den er likevel ikke så vanskelig å hente frem og bruke. Den står i enden av kjøkkenbenken, mens alt tilbehøret står i skapet over. Det blir jo litt vask, eller skylle av bollen og utstyr i alle fall. Det er ikke alltid jeg har lyst til å dra frem maskinparken, det må være litt enkelt.
Ellers bruker jeg også stavmikser, men den er ikke noe grei. Jeg har en slik håndmikser med forskjellig tilbehør, inkl. stavmikser. Nå kan jeg tenke meg en grei, oppladbar stavmikser heller.. en slik: www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=8972&cid=5562
men jeg har altså ikke bruk for den.. bare lyst på. Lager mye supper, liker å mose i full fart.
Før, da jeg hadde stor familie og laget mye mat, så hadde jeg ingen kjøkkenmaskin, og heller ingen stavmikser. Da brukte jeg foodprocessoren til "alt" Det er jo en kjempegrei maskin, både til kutting, rasping og blanding. Jeg ville nok heller ha valgt en slik hvis jeg ikke kunne ha så mange maskiner.
Lykke til med maskinvalget :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.