< Tilbake til oversikten

Restaurantbesøk på ketolyse

Safir sa for siden:

Er det noen som har noen gode tips til resturantbesøk?

Hva pleier dere å bestille for å ikke gå ut av ketose? Da tenker jeg både vi og mat :D!

Er det noen gode restauranter som kan anbefales i Oslo/Lillestrøm?

Tapas hadde kanskje vært en ide?

Nannah sa for siden:

Biff!! Prøv Jensens biffhus på aker brygge lr Big Horn...der kan du velge tilbehør og salat ...og de har god mat:)

Veggpryd sa for siden:

Synes restaurant-mat er vanskelig. Nå har jeg aldri vært særlig glad i restaurant-mat heller, da. Liker best hjemmelagd mat - og aller best det jeg selv har laget. :D

Jeg reiser mye rundt på hoteller i jobben min, og der er maten helt håpløs. Buffeene kan være greie, men det meste er magert kjøtt og pasta-salater. Henger mest rundt røkelaksen og majonesen, jeg. :lol:

Safir sa for siden:

Big Horn har vi spist på flere ganger, og der kan man jo krysse av på listen! Takk for påminnelse!

BiB sa for siden:

Jeg reiser også mye og har lært meg å ringe hotellet på forhånd, event avtal eå sende en mail etterpå, og jeg sier jeg er kjempeallergisk og derfor bare kan spise: ... s liste rjeg opp de typene kjøtt og fisk jeg vil ha, grønnsaker og angir mengde og understreker at siden jeg ikke kan spise meg mett på tilbehør må de øke proteinkilden noe og sørge for fett som saus, ber ofte om 2 porsjonspakker meierismør jeg.

Er jeg på restaurant bestiller jeg rent kjøtt eller fisk, salat og ber om brokkoli istedet for potet eller ris/pasta, det er ikke noe problem. Jeg drikker vann.

Kos deg!

Smula sa for siden:

Samme her. Synes aldri restaurantbesøk er noe problem overhodet, jeg!

Lilly sa for siden:

Sushi, Safir! :D

Veggpryd sa for siden:

Synes fettkilder til måltidet er det vanskeligste. Mener man hadde meierismør i sånne små porsjonspakker før - nå er det bare noe vegetabilske lett-greier. Finnes de meierismør-pakkene ennå, BIB :spent: ?

Også er det kaffefløte eller lettmelk til kaffen, aldri kremfløte... sukk. Er det rømme på restauranten, er det alltid lett-rømme. Dobbelsukk.

Torkil sa for siden:

Hei
Man KAN be om både det ene og det annet på restaurant, men det er jo av og til litt slitsomt. Restauranter med salatbar er ypperlig, da skal man bare velge kjøtt/ fisk med omhu. Spør om det er mel i bernaise- hollendaisesausen, er det ikke det består den av eggeplomme og smør samt litt krydder.
God appetitt
Torkil

Safir sa for siden:

Takk for tips alle sammen!

I kveld drar jeg og mannen på Big Horn :)

Herlig med barnefri en kveld :D!

Iset sa for siden:

åh Bighorn har jeg aldri vært på, det høre såå godt ut. Bare synd det ikke er vits å gå dit etter vektoperasjonen min, klarer jo ikke å spise opp en barnemeny engang. :lol:

Safir sa for siden:

:lol:

Ja, det er kraftige saker.. Hehe!

Jeg er gift med en som kan spise ALT uten å legge på seg, så han får alltid mine rester. Sitter å :sikle: etter min mat så snart han er ferdig med sin egen... hehe!

Iset sa for siden:

Mannen min får alle mine rester også, det har resultert i at han har gått opp sikkert 10 kg siden jeg ble vektoperert. :knegg:

BiB sa for siden:

:ja: mange dagligvarebutikker selger dem, fesk REMA 1000 av litt "størrelse".

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.