< Tilbake til oversikten

Ketolysetabelettene

Monna sa for siden:

Har kjøpt ketolysetabelettene, men synes det er vanskelig å få tatt alle til de forskjellige "tidene". Klarer som regel morgen og kveld, men lunsj og middag får jeg sjelden tatt. Hvor viktig er det at disse blir tatt til et måltid? Kan jeg ta f.eks middagstabeletten i middagstiden selv om det er en time siden jeg spiste middag?

Smula sa for siden:

Du MÅ ikke ta tablettene sammen med et måltid, men det er en del som foretrekker det fordi tablettene kan være litt kraftige på bar mage.
Det som er viktig er at du tar dem separat så de ikke hindrer virkningen av hverandre. Selv tar jeg midtre pilla til middag isteden for lunsj, og det er ikke noe problem.

Du må ganske enkelt bare venne deg til å ta pillene som en daglig rutine. Gjør det som er nødvendig, skriv opp huskeliste og klistre den på et synlig sted eller noe sånt. Alt blir en vane.

Trine20 sa for siden:

eg får knall vondt i magen om eg tar tabelettene på tom mage!! men det varer bare til eg har spist, da blir magen bra igjen =):)

Torkil sa for siden:

Hei
Ehhh, man får dagsdosetter på apoteket, de passer i selv aldri så små vesker ;)

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Monna sa for siden:

Det var en god idè, så det skal jeg kjøpe :) Men av og til nytter ikke det om man så hadde tabelettene klistret i panna - glemmer dem likevel! Da er det greit å vite at man kan ta dem ei stund etter frokost, lunsj eller middag uten at det er krise...

Eva sa for siden:

Ja, skulle også ønske det var en lettere måte å gjøre dette på enn å skulle huske fire ganger pr dag. Men kan man bare huske å ta en pille til hvert av de fire måltider, så går det vel...:confused::rolleyes:

Monna sa for siden:

Ja, og det magiske ordet er HUSKE... ;)

Toots sa for siden:

:stortsmil good one!

Jeg legger de til måltidene mine, har med meg "morgen tablettene" og "lunsj tablettene" med meg på jobb.
Det hender noen ganger at jeg ikke spiser kveldsmat og da tar jeg ikke tabletten for jeg liker ikke å ta de på tom mage.

MorStine sa for siden:

Jeg starter etthvert måltid med ett stort glass vann, da har jeg tablettene stående bak kommen/inntil veggen, kommer borti dem med hånden når jeg skrur på springen. Så derfor husker jeg dem. Dessuten husker jeg med gru hvor "dårlig" jeg ble da jeg ikke tok dem på maaange uker, vil ikke oppleve det igjen. Jeg er avhengig av å ta dem...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.