< Tilbake til oversikten

Taco

MissPhun sa for siden:

Åssen er det med taco, kan vi spise dette?

Tenker da på lefser eller skjell.
Hva med tacosausen?

Har ikke dette i hus, så jeg får ikke sjekket pakkene..

anneca sa for siden:

Ja det lurer jeg litt på og.... For det er jo veldig digg.....

Selma sa for siden:

Jeg skal lage taco i dag, men det blir UTEN skjell og lefse, da dette ikke er noe vi kan spise på ketolyse. Lager krydderblanding etter en oppskrift som ligger inne på oppskriftstråden. Er nok litt for mye karber i krydderposene etter som jeg har forstått. Når det gjelder tacosaus, så spiser jeg ferdig på glass.....:o Klarer ikke taco uten, men er noe usikker på hvor lurt det er :)

Iset sa for siden:

Du kan bruke Hindu sitt krydder (som smaker rumpe) eller lage et tacokrydder selv som smaker tilnærmet likt posene og er veldig godt. Her finner du oppskrift. Salsa selges på Kiwi med lite karbo i, du må bare sjekke bakpå. Det varierer veldig i de forskjellige typene og merkene.

Ellers er jo alt lov. Litt løk, masse rømme, revet ost, kjøttdeig, jalapenos ... Nam. Må ikke glemme hjemmelaget guacamole, det er jo det beste av alt! Jeg har funnet min absolutte favoritt:

2 avokadoer
1/2 ts sitronsaft
1 moset hvitløksfedd
2 ss finhakket løk (tar fra løkskålen til tacoen)
1/2 ts krydderblanding til taco (ta av litt før du blander i kjøttdeigen)
Evt. bittelitt salsa

Mos og ha i en skål.

Bee sa for siden:

Santa Maria har tacosaus UTEN tilsatt sukker.

Forresten synes jeg Hindu-krydderet er godt. :lol: tilsetter litt spisskummen, så blir det mye bedre enn vanlig. (synes jeg da)

Lavkarbolefser kan du få kjøpt her.
Jeg synes ikke de er så veldig gode da, men vet mange som er fornøyde.

moinx sa for siden:

1 stk old el paso krydderpose inneholder i overkant av 18 karber, og er ikke noe for ketolysere.
Jeg bruker First price tacosaus (3,2 kh).
Bruker ikke skjell eller lefser, spiser bare kjøtt og salattilbehøret, ost og rømme. nam nam!!

Iset sa for siden:

Jepp det er spisskummen (som ikke må forveksles med karve!!) som utgjør den originale tacosmaken. Nam. :D

MissPhun sa for siden:

Takk for svar!
Da blir det taco uten lefser/skjell.

Vi har tacokrydder her (ikke den på pose, men den i krydderglass), skal sjekke ut den. Hvis ikke blir det homemade :D

Takk for oppskrift på guacamole. Vi har prøvd å lage hjemmelaget sååå mange ganger, men enda ikke funnet 1 vi syntes er knallgod. Skal bli spennende ;)

Tussa sa for siden:

:sikle:

Marte_mor sa for siden:

Nei, lefser og skjell er det masse karbohydrater i, dessverre. :(

Marte_mor sa for siden:

-nå så jeg at du har fått masse svar. De kom ikke opp da jeg skulle svare. Strange..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.