< Tilbake til oversikten

Når er det greit å spise kunstig søtstoff?

Bee sa for siden:

Ja, det lurer jeg på.

For meg er det utelukket å kutte ut godterier og kaker fullstendig. Jeg VIL kose meg, men samtidig må jeg ikke ha noe søtt ofte.

Så da lurer jeg på hvordan dere andre tenker på det i forhold til dere selv.

Nille sa for siden:

Dess skjeldnere dess bedre. Søtstoff "vedlikeholder" søtsuget. Og du erstatter egentlig bare en avhengighet med en annen. De som spiser mye søtstoff opplver oftest at vekttapet stanser opp. Om du får i deg bittelitt i MAT hver dag spiller ikke så stor rolle, men godsaker som kunstig søtet sjokolade, drops etc. er ikke så lurt. det har veldig lett for å skli ut. Leser her inne at folk spiser 1-2 poser sukkerfri IFA eller Läkerol på en dag..... Ikke veldig lurt

Hva med en gang i uka ?

Summer sa for siden:

Signerer Nille.

Bulldog sa for siden:

Jeg "skeier ut" en dag i uka. Da helst dagen før jeg skal løfte tungt, eller andre fysiske utskeielser, og det går svingende... Men det må ses i sammenheng. Jeg har satt meg som mål å løfte 200kg i mark før 1. mai :)

Om man er fysisk inaktiv eller har mange kg å bli kvitt er nok en slik kostholdsplan ugunstig. Men en gang i mnd tror jeg burde gå bra.

Bee sa for siden:

Det er i alle fall nok for meg. Det hender det skjer to ganger, men jeg plages ikke med søtsug egentlig og heller ikke det at vekten stagnerer, så for min del er det fordi jeg vil ha noe som smaker skikkelig godt en gang i blandt.
Trenger ikke bli en gang i uka en gang.

Brimstone sa for siden:

Jeg er ikke plaget av noe nevneverdig søtsug (potetgullsug derimot...) Jeg bruker Splenda i teen min om morgenen og får i meg 4 tabletter per dag uten at det virker som det gjør noe. Jeg bruker også helmelk i teen min. Vet at melk er fy, men det dreier seg bittelitt per kopp, så jeg unner meg det. Jeg har prøvd fløte isteden, og det var innmari godt, men etter en månte fant jeg ut at det var en partystopper for meg. Hvorfor jeg reagerte på fløte og ikke på melk har jeg ingen aning om. Mulig at jeg er litt snål :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.